شمار ابتلا به بیماری‌های ریوی از قبیل برونشیت مزمن، آمفیزم، سرطان ریه، فیبروز ریه و ائوزینومینی گرانوما تا 95 درصد در افراد سیگاری بیشتر است.

دكتر سید علی جواد موسوی، متخصص داخلی و فوق تخصص ریه، در گفتگو با  باشگاه خبرنگاران با اشاره به این كه درمان بیماری‌های ریوی از قبیل بیماری‌های قلبی، سرطان‌های مری و معده در افراد سیگاری بیشتر دیده می‌شود، افزود: ترك سیگار یكی از اقدامات اصلی در درمان بیماری‌های برونشیتی و آمفیزیم و همچنین پیشگیری از سرطان ریه است.
این متخصص علائم ناشی از سرطان ریه را خلط خونی، سرفه‌های طولانی، بی اشتهایی و كاهش وزن، درد سینه و یا تنگی نفس رو به وخامت بیان كرد و گفت: شیوع سرطان ریه به طور كل در مردان بیشتر دیده می‌شود اما آمارها نشان می دهد، خطر ابتلا به این سرطان در زنان سیگاری نسبت به مردان سیگاری بیشتر است، زیرا كشیدن سیگار بر روی سلول‌های زنان سیگاری به دلیل وجود هورمون‌های جنسی زنانه تغییرات خطرناكی را ایجاد می‌كند.
موسوی جراحی را به عنوان بهترین و اصلی‌ترین روش درمان در مراحل اولیه ابتلا و همچنین شیمی درمانی و رادیوتراپی را به عنوان اقدامات بعدی درمان ذكر كرد و اظهار داشت: هم اكنون سالانه 13 تا 14 میلیون نفر دچار آمفیزم و برونشیت‌ می‌شوند و افراد بسیاری نیز بر اثر ابتلا به سرطان ریه جان خود را از دست می‌دهند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha