سلامت نیوز : رئیس قطب چشم پزشکی ایران گفت که مالش چشم آسیب دیده در صورت پارگی چشم ممکن است به تخلیه چشم منجر شود.
 
به گزارش سلامت نیوز ، بهرام عین اللهی در گفت‌وگو با فارس، در مورد نحوه مواجه با مصدومیت‌های چشمی ناشی از چهار شنبه آخر سال اظهار داشت: متأسفانه رهگذران و تماشاگران بیشترین آسیب‌های چشمی را در چهارشنبه آخرسال  می‌بینند، بنابراین به خانواده‌ها توصیه می‌شود که در این روز تا حد امکان از ترددهای غیر ضروری در خیابان‌ها خودداری کنند.

وی افزود: برخی از افراد از مواد محترقه و منفجره دست ساز در شب چهارشنبه آخرسال استفاده می‌کنند، این در حالیست که انفجار این مواد باعث می‌شود اندام‌های مختلف بدن از جمله چشم به شدت آسیب ببیند؛ البته معمولاً افرادی که اقدام به انداختن اشیائی مانند کپسول یا سرنگ در آتش می‌کنند آسیب چندانی نمی‌بینند.

رئیس قطب چشم پزشکی ایران هشدار داد: آسیب‌های ناشی از حوادث چهارشنبه سوری گاهی اوقات به قدری به چشم صدمه می‌زند که باعث کوری و حتی تخلیه چشم می‌شود.

وی اضافه کرد: چشم افراد مصدوم نباید پانسمان شود و ترجیحاً با استفاده از حفاظ پلاستیکی و در نبود آن عینک برای پوشش چشم استفاده شود. همچنین از دست زدن به چشم آسیب دیده باید اجتناب شده و رابطه دست با چشم به هر عنوان قطع شود، در غیر این صورت لطمات جبران ناپذیری به این عضو وارد می‌شود.

عین اللهی تصریح کرد: نیازی به گذاشتن دستمال،‌ پنبه و یا گاز روی چشم نیست. اگر کودکی دچار آسیب چشمی شد و اطرافیان نمی‌توانند او را از دست زدن به چشم آسیب دیده بازدارند، می‌توانند از آتل برای بستن مهار کردن دست کودک استفاده کنند.

وی تأکید کرد: مالش چشم آسیب دیده در صورت پارگی چشم ممکن است به تخلیه چشم منجر شود؛ همچنین باید توجه داشت از هیچ نوع آنتی بیوتیک یا قطره استریل برای شست وشوی چشم آسیب دیده نباید استفاده کرد.

رئیس قطب چشم پزشکی ایران خاطرنشان کرد: اگر فردی دچار مصدومیت از ناحیه چشم شد هیچ نوع خوراکی به او ندهید چراکه ممکن است این فرد به خاطر جراحات وارده احتیاج به عمل جراحی و بیهوشی پیدا کند که در این صورت آماده عمل جراحی باشد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha