دوشنبه ۲۲ اسفند ۱۳۹۰ - ۱۳:۱۶
کد خبر: 44307
سلامت نیوز : خوردن انواع توت به عنوان بخشی از غذای روزانه ممکن است حافظه شما را قوی تر کند، این نتیجه گیری یک مرور از تحقیقاتی است که تاکنون صورت گرفته است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از سینانیوز ، این مرور نشان می دهد مستندهای قوی وجود دارد که خوردن توت عملکرد مغز را تقویت نموده و ممکن است از کاستی های حافظه ناشی از سالمندی و اختلالات روانی پیشگیری نماید.

مارشال میلر، پژوهشگر مرکز تحقیق تغذیه سالمندان و بیماران روانی و همکارانش از وزارت کشاورزی آمریکا، در مجله علمی شیمی کشاورزی و غذایی نوشت: توت‌ ها علاوه بر تاثیرات آتی اکسیدانی، به طور موثر نیز عملکرد مغز را بهبود می بخشد.

پژوهشگران می گویند: مطالعه های آزمایشگاهی و حیوانی چنین القا می کند که خوردن توت ها تاثیرهای سودمندی بر مسیرهای علامت دهی مغز، که با متورم شدن و مرگ سلول ارتباط دارد، می گذارد. تاثیر خالص این بهینه سازی ها در عملکرد مغز ممکن است اختلال های مغزی مرتبط با سالمندی، مانند بیماری آلزایمر و زوال عقل را که معمولا در بیماران مبتلا به افسردگی بروز می کند را متوقف سازد.

این پژوهشگران مطالعه های اخیر درباره تاثیر انواع توت بر علامت (سیگنال) دهی یا ارتباط ها و رفتار درونی مغز را مرور نمودند.

این مرور نشان داد که مطالعه های سلولی، حیوانی و انسانی تایید می کند که توت ها، مانند زغال اخته ، توت سیاه (شاه توت)، و توت فرنگی از چند راه برای مغز مفید است.

اول، خاصیت انتی اکسیدانی قوی محتوای توت ها به محافظت از سلول های مغزی در برابر آسیب های اتم های آزاد کمک می کند، این اتم ها در فرایند "اکسیدان شدن" در بدن رها می شود.

دوم، انواع توتها باعث تغییر مسیر نورونها و ارتباط بیشتر آنها با یکدیگر می شوند. ابن عمل از التهاب سلولهای مغزی جلوگیری می کند.

علاوه بر این بر اساس مطالعات گذشته مشخص شده بود که انواع توتها و زغال اخته عملکرد مغز افراد مسن دچار اختلال روانی را بسیار بهبود می‌بخشد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha