سلامت نیوز : رئیس مرکز حوادث و فوریتهای پزشکی وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی از کاهش 15درصدی آمار فوتی های ناشی از سوانح رانندگی در کشور خبر داد .

به گزارش سلامت نیوز به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت بهداشت ، دکتر غلامرضا معصومی در مشهد اظهار داشت : با توجه به اقدامات انجام شده از سال 86 تا کنون از جمله اعمال قوانین راهنمایی و رانندگی ، حضور مستمر پلیس در جاده ها و مناطق شهری ،افزایش حوزه امداد رسانی و پوشش فراگیر میزان مرگ و میر ناشی از سوانح رانندگی کاهش یافته است .

وی با اشاره به اینکه حوادث ترافیکی بالاترین بار بیماری ها را در کشور به خود اختصاص داده است اظهار داشت : در دهه ماهه نخست امسال 17 هزار و 600 نفر جان خود را به علت حوادث ترافیکی از دست داده اند که این میزان نسبت به مدت مشابه پارسال 15 درصد کاهش یافته است .

رئیس مرکز حوادث و فوریتهای پزشکی وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی اختصاص بخشی از حق بیمه شخص ثالث به درمان بیماران حوادث ترافیکی در برنامه چهارم و پنجم توسعه را یکی از گامهای مثبت در راستای ارائه خدمات مناسب درمانی و پیشگیری از عوارض جبران ناپذیر دانست و خاطر نشان کرد : بر اساس قانون برنامه پنجم توسعه  سالانه باید 10 درصد از میزان مرگ و میر ناشی از سوانح رانندگی در کشور کاهش یابد.

دکتر غلامرضا معصومی در ارتباط با‌ آمار عملیات‌های که در حوزه امدادرسانی در کشور صورت گرفته است، گفت: در سال 89 در حدود دو میلیون و 67 هزار عملیات امداد و نجات در کشور انجام شد که با توجه به اینکه همه ساله در ارتباط با حوادث جاده‌ای در کشور شاهد رشد 25 درصدی هستیم در این ارتباط نیز پیش‌بینی می‌شود که تا پایان سال جاری تعداد عملیات‌های امداد و نجات در کشور نیز به رقم 2.5 میلیون نفر برسد.

وی درارتباط با زمان رسیدن خودروهای آمبولانس به محل حادثه در جاده‌های کشور گفت: در حال حاضر زمان رسیدن خودروهای آمبولانس در جاده‌های کشور در حدود 14 دقیقه است که این رقم در تهران بزرگ در حدود 12.5 دقیقه و در کلان شهرهایی مانند مشهد این رقم زیر 8 دقیقه است.

رئیس مرکز حوادث و فوریت‌های پزشکی کشور به اهمیت امدادرسانی هوایی با استفاده از هلی‌کوپتر اشاره کرد و گفت: در حال حاضر در حوزه امداد رسانی با استفاده از هلیکوپتر می‌توان گفت که تنها یک فروند هلی‌کوپتر برای امدادرسانی هوایی داریم و شش هلی‌کوپتر دیگر که در امدادهای هوایی از آن استفاده می‌کنیم خرید خدمت است.

وی در ارتباط با فرسوده‌بودن خودروهای آمبولانسی کشور، اظهار داشت: هیچ‌گونه خودروی آمبولانسی فرسوده در کشور نداریم و در این ارتباط می‌توان گفت که حداکثر عمر خودروهای آمبولانسی در کشور در حدود پنج سال است.

دکتر غلامرضا معصومی در ارتباط با اعتبارات در نظر گرفته شده برای سال 91 به منظور تجهیز سیستم مرکز فوریت‌های پزشکی گفت: هنوز بودجه 91 در مجلس شورای اسلامی مورد بررسی قرار نگرفته ست که در این راستا اعتباری که ما برای تملک و تجهیز مراکز اورژانس کشور پیشنهاد داده‌ایم در حدود 100میلیارد تومان است علاوه بر این اعتباری در حدود350 میلیارد تومان برای بخش جاری پیش‌بینی شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha