سه‌شنبه ۲۳ اسفند ۱۳۹۰ - ۱۱:۲۰
کد خبر: 44344
سلامت نیوز: در محل كارتان هستید كه ناگهان متوجه می‌شوید امواج نامنظم سفیدرنگی در میدان دیدتان ظاهر می‌شود.

 ابتدا نیمه چپ صورتتان و پس از مدتی دست‌هایتان بی‌حس می‌شود. فكر می‌كنید ابعاد سرتان به 3 برابر اندازه آن در حالت طبیعی افزایش یافته است. همه این علائم از شروع یك حمله میگرنی خبر می‌دهد. باید خود را آماده كنید، چراكه تا چند ساعت آینده باید با عوارض و پیامدهای ناشی از سردرد میگرنی كه در راه است، دست و پنجه نرم كنید.

میگرن، سردرد شدیدی است كه حدود 20 درصد زنان و 8 درصد مردان در سطح دنیا آن را تجربه‌ می‌كنند. اگرچه هنوز این بیماری به طور كامل شناخته نشده است، اما بسیاری از پزشكان بر این باورند كه سردردهای میگرنی نوع شدید از سردردهای سینوسی هستند كه ممكن است از چند ساعت تا چند روز و در موارد شدید تا چند ماه یا حتی چند سال موجب ناراحتی فرد شده و محدودیت‌هایی را برای او ایجاد كند. سردرد‌های میگرنی معمولا با عوارض دیگری مانند كاهش دید، تهوع، لرزش و ایجاد بی‌حسی در قسمت‌هایی از بدن همراه است.

حملات میگرنی اغلب یك طرف سر را تحت تاثیر قرار می‌دهد. هرچند برخی افراد كه دچار حملات میگرنی می‌شوند، سردرد را در 2 طرف سرشان احساس می‌كنند، اما یكی از مهم‌ترین سردردهای میگرنی این است كه معمولا درد آن در یك نیمه سر احساس می‌شود.

 
با این‌كه افراد زیادی در سطح دنیا سردردهای میگرنی را تجربه می‌كنند، هنوز پزشكان نتوانسته‌اند علت اصلی ابتلا به سردردهای میگرنی و همچنین عواملی را كه موجب آغاز یك حمله میگرنی می‌شود، به طور قطع شناسایی كنند. در گذشته تصور می‌شد اتساع یا به عبارتی، گشادشدن عروق خونی مهم‌ترین و اصلی‌ترین علت ابتلا به سردردهای میگرنی است. اگرچه این عامل می‌تواند در ایجاد سردرد و ایجاد خطوط رنگی و زیگزاگ یا ایجاد نقاط كور در میدان دید افراد و پیش از شروع سردرد‌های میگرنی تاثیرگذار باشد، اما پزشكان بر این باورند كه نمی‌توان از آن به عنوان عامل اصلی ایجاد سردرد میگرنی نام برد.

مطالعات اخیر نشان داده است انتشار مواد شیمیایی و افزایش حساسیت نسبت به درد كه همزمان با هم ایجاد می‌شود، علت اصلی مواجه شدن با سردرد میگرنی است. به گفته پزشكان، به نظر می‌رسد سردردهای میگرنی را باید به عنوان یك بیماری فیزیولوژیكی با منشا عصبی طبقه‌بندی كرد كه عامل اصلی بروز آن در مغز نهفته است.

منبع :سیمرغ

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha