سلامت نیوز : بررسی ها نشان می دهد که دیابت مهمترین عامل بروز بیماری ها و نارسایی های کلیوی است به طوریکه نزدیک به یک سوم موارد این بیماری ها مربوط به دیابت است.

به گزارش سلامت نیوز ، دكتر مهدی روستایی، متخصص نفرولوژی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران تصریح کرد: بیماری کلیه یکی از بیماری های مهم و بسیار شایع است که به در صورت ابتلا به آن کیفیت زندگی تا حد زیادی کاهش می یابد.

وی با بیان اینکه بیماری کلیه یک بیماری خاموش و بی صدا است اظهار داشت: متأسفانه اغلب مبتلایان به بیماری کلیه به دلیل نبود علائم مشخص بیماری از مشکل خود بی اطلاعند به همین دلیل اقدام خاصی برای درمان آن نمی کنند.

روستایی تأکید کرد: عوامل مختلفی در بروز بیماری های کلیوی نقش دارند که دیابت و فشار خون بالا دو عامل بسیار مهم هستند.

وی گفت: بررسی ها نشان می دهد که دیابت مهمترین عامل بروز بیماری ها و نارسایی های کلیوی است به طوریکه نزدیک به یک سوم موارد این بیماری مربوط به دیابت است.
روستایی افزود: همچنین حدود 25 تا 30 درصد موارد بیماری ها و نارسایی های کلیوی مربوط به فشار خون بالا و عوارض آن است.

وی یادآور شد: سنگ ها و عفونت های کلیوی و عوامل ناشناخته نیز به طور مستقیم و غیر مستقیم در بروز بیماری ها و نارسایی های کلیوی نقش دارند.

روستایی خاطرنشان کرد: با توجه به افزایش تعداد مبتلایان به دیابت و فشار خون بالا در سال های اخیر موارد ابتلا به بیماری ها، نارسایی ها و اختلالات کلیوی نیز افزایش یافته است که برای جلوگیری از این روند باید اقدامات جدی تری صورت گیرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha