سه‌شنبه ۲۳ اسفند ۱۳۹۰ - ۱۵:۰۸
کد خبر: 44371
سلامت نیوز : تغذیه علاوه بر تأثیر شگرفی که در وضعیت فیزیولوژیکی افراد دارد روح و روان آنها را نیز تحت تأثیر قرار می دهد.

به گزارش سلامت نیوز ، فرانک خسرویانی، کارشناس ارشد تغذیه در گفتگو با باشگاه خبرنگاران عنوان کرد: تغذیه علاوه بر اینکه تأثیر شگرفی در وضعیت فیزیولوژیکی و فیزیکی افراد دارد روح و روان آنها را تحت تأثیر قرار می دهد که برای درک بهتر این مطلب در ادامه بیان می کند.
 
**مراقب نظم غذایتان باشید
خسرویانی در ادامه گفت: متخصصان تغذیه به تمام افراد توصیه می کنند که در وعده های غذایی خود نظم داشته باشند چراکه یک برنامه غذایی مناسب تأثیر مستقیم برروی خلق و خوی افراد دارد.

وی اظهار کرد: به طور مثال افرادی که عادت به خوردن صبحانه دارند اگر یک روز صبحانه نخورند حتماً رعایت نکردن برنامه روزانه در اخلاق کاری آنها دخالت خواهد داشت.
خسرویانی تصریح کرد: کمبود ریزمغذی ها به خصوص ویتامین های گروه B  برروی خلق و خوی افراد تأثیرگذار است و سبب بی خوابی آنها می شود.
 
**وعده های حجیم نخورید
خسرویانی ادامه داد: افرادی که فاصله زمانی بین صرف صبحانه تا ناهار طولانی می شود و در نهایت یک وعده سنگین به عنوان ناهار میل می کنند سنگینی و خواب آلودگی شدیدی به سراغشان می آید.

وی تأکید کرد: اگر تمایل دارید بعد از صرف ناهار سرحال و شاداب باشید غذاهای کم چرب و مناسب میل کنید.
 
**از مصرف بیش از حد شکلات خودداری کنید
خسرویانی تشریح کرد: غذاهایی که دارای سهم بالایی از کربوهیدرات هستند در مدت کوتاهی می توانند هم اثر خوب و هم بد داشته باشند.

وی ادامه داد: به طور مثال مصرف شکلات تا زمانی که به اندازه و در حد متعادل باشد باعث شادی فرد می شود ولی در صورتی که بیش از حد مصرف شود باعث ایجاد تغییراتی در سطح میانجی های عصبی می شود که در نهایت حالت خستگی و خمودگی و خواب آلودگی به دنبال دارد.

خسرویانی تأکیدکرد: نداشتن تعادل در رژیم غذایی پیامدهای مغزی خواهد داشت.
 
**زیاد گوشت مصرف نکنید
خسرویانی گفت: تأثیر مصرف بیش از اندازه گوشت به شکل مستقیم روی خلق و خوی افراد تأیید یا رد نشده است اما در برخورد با انسان ها دیده شده است که افرادی که از گوشت و پروئین به مقدار زیاد استفاده می کنند از خلق و خوی خشن تری برخوردار هستند.

خسرویانی ادامه داد: اگر از رژیم غذایی اشتباه پیروی می کنید یا خودسرانه از رژیم غذایی خاصی تبعیت می کنید باید بدانید که این امر باعث به هم خوردن نظم فیزیولوژیکی بدنتان می شود چراکه به هم خوردن نظم غذایی وضعیت فیزیکی و روانی تان را تحت تأثیر قرار می دهد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha