سلامت نیوز : با تأثیر بومادران و نحوه استفاده از آن در جوانسازی پوست آشنا شوید که البته استفاده از این ترکیب در زنان باردار یا شیرده ممنوع است.

به گزارش سلامت نیوز ، دکتر عباس انتظاری، متخصص پیشگیری از بیماری ها و عضو هیئت علمی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و عضو آکادمی زیبایی آمریکا در گفتگو با باشگاه خبرنگاران اظهار کرد: بومادران گیاهی است از تیره گل ستاره ای ها (کاسنیان) و بیشتر به عنوان علف هرزه مزارع است و به صورت خودرو در دشت ها و کنار جاده ها و نواحی کوهستانی اروپا و در مناطقی از شمال ایران و ارتفاعات البرز می روید.

وی گفت: زمان گلدهی گیاه از اواخر اردیبهشت تا پایان تیرماه و بهترین زمان برداشت نیمه اول تیرماه است.

انتظاری عنوان کرد: بخش های قابل استفاده از این گیاه سرشاخه های گلدار و عصاره روغنی حاصل از گل است.

وی تصریح کرد: در بازار ایران به اشکال کپسول، عصاره، پودر، چای، تنتور، لوسیون وجود دارد.

انتظاری افزود: همچنین امکان استفاده از آن به صورت دم کرده خوراکی و موضعی نیز وجود دارد.

این متخصص پیشگیری از بیماری ها خاطرنشان کرد: یکی از مؤثرترین کاربردهای استفاده موضعی این ماده در پوست، کاربردهای جوانسازی پوست است.

وی اعلام کرد: در جدیدترین تحقیقات علمی که توسط بوهی و همکاران در لیون فرانسه انجام شده و در شماره 2011 مجله علمی Int J Cosmet Sci به چاپ رسیده است عصاره 2 درصد بومادران پس از دو ماه باعث ایجاد تقاوت معنی داری در جوانسازی پوست در مقایسه با سایر روش های استاندارد نظیر استفاده از گلیکولیک اسید بوده است.

انتظاری تأکید کرد: بنابراین استفاده از عصاره بومادرات (عرق یا دم کرده) به شکل موضعی هر هفته 2 تا 3 بار به منظور جوانسازی سطحی پوست به مدت 20 دقیقه توصیه می شود و شایان ذکر است که البته استفاده از این ترکیب در زنان باردار یا شیرده و اطراف چشم ممنوع است و به هیچ عنوان زنان باردار یا شیرده از این ترکیب استفاده نکنند و افراد مراقب باشند که این ترکیبات به اطراف چشم مالیده نشود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha