سلامت نیوز : عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشكی شهید بهشتی گفت: افرادی كه به بیماری هپاتیت B مبتلا شده اند، تزریق واكسن این بیماری كمكی به درمان آنها نخواهد كرد.

به گزارش سلامت نیوز ، 'مسعود مردانی' روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا با بیان اینكه در سال های اخیر اقدامات خوبی به منظور درمان این بیماری انجام شده است، افزود: كارگزاران بخش بهداشت، افرادی كه از نظر جنسی بی‏ بندوبار هستند، معتادان تزریقی و افرادی كه خالكوبی كرده‏اند در معرض ابتلا به بیماری هپاتیت B قرار دارند.

به گفته وی، همچنین افرادی كه خون یا فرآورده‏های خونی آلوده دریافت كرده باشند و بیماران هموفیلی نیز در معرض ابتلا به این بیماری هستند.

وی با بیان اینكه افرادی كه در تماس نزدیك با شخص آلوده هستند نیز در معرض ابتلا به این بیماری قرار دارند، گفت: افرادی كه در معرض ابتلا به این بیماری هستند باید برای تزریق واكسن هپاتیت B اقدام كنند.

وی با بیان اینكه واكسن این بیماری در سه نوبت تزریق می شود، گفت: تزریق این واكسن بیش از 96 درصد از افراد را از ابتلا به بیماری هپاتیت B واكسینه می كند.

مردانی اضافه كرد: ناقلان هپاتیت B باید به صورت دوره‌ای (سه تا شش ماه یك بار) از نظر عملكرد كبد با انجام آزمایش بررسی شوند.

وی گفت: بیماران ناقل این بیماری هیچ گونه علامت، نشانه و ناراحتی ندارند ولی این ویروس در خون آنها وجود دارد.

مردانی با بیان اینكه علائم بیماری هپاتیت B با سرماخوردگی مشابه است، گفت: نشانه های بیماری هپاتیتB ضعف، سستی، بی حالی و بی اشتهایی است كه در ابتدا شبیه سرماخوردگی و همراه با تب بروز می كند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha