چهارشنبه ۲۴ اسفند ۱۳۹۰ - ۱۱:۰۱
کد خبر: 44400

یك فوق تخصص گوارش: شكلات‌های فله‌ای آلوده هستند

سلامت نیوز : یك فوق تخصص گوارش گفت: شكلات و آبنبات‌های فله‌ای اگر در شرایط استاندارد تهیه و به صورت بهداشتی بسته بندی نشده باشند به میكروب آلوده می‌شوند كه مصرف این‌گونه خوراكی‌ها مسمومیتهای گوارشی را در پی دارد.

به گزارش سلامت نیوز ، دكتر حسین خدمت در گفت و گو با ایسنا افزود: شكلات‌ها و آب نبات‌های فله‌ای آلوده باعث ابتلا به عوارض طولانی مدت كبدی می‌شوند. علاوه بر آن بر عملكرد مغز و سیستم اعصاب مركزی اثر منفی می‌گذارند.

وی تاكید كرد: مواد رنگی غیر مجاز این شكلات‌ها و آب نبات‌ها برای سلامت دستگاه گوارش و كبد مضر است. از سوی دیگر شكلات‌ها و آب‌نبات‌های حاوی شكرهای غیر استاندارد، سرطان زا هستند چرا كه به برخی از آنها ساخارین بیش از حد مجاز اضافه می‌شود تا شكر شیرین‌تر شود.

این فوق تخصص گوارش با اشاره به تاثیر استفاده از روغن‌های نامرغوب برای تهیه شكلات بر سلامت انسان گفت: اگر سازندگان شكلات‌ها از روغن چند بار مصرف شده برای تهیه شكلات استفاده كنند یا از روغن مخصوص ساخت شیرینی و شكلات استفاده نكنند، محصول تولید شده بر سلامت ریه، كبد و عروق تاثیر منفی می‌گذارد.

خدمت در پایان توصیه كرد: بهتر است شكلات و آب نبات در نوروز زیاد مصرف نشود چون این خوردنی‌ها ارزش غذایی چندانی ندارند، از سوی دیگر از شكلات‌ها و آب نبات‌های استاندارد و دارای بسته بندی‌های بهداشتی استفاده شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha