چهارشنبه ۲۴ اسفند ۱۳۹۰ - ۱۱:۲۴
کد خبر: 44402

هرچند اغلب اوقات تصور می‌شود كه مصرف لبنیات به دلیل پیشگیری از چاقی و ابتلا به بیماری‌های قلبی باید محدود شود اما در یك آزمایش جدید معلوم شد كه مصرف این گروه از مواد غذایی برای تقویت مغز و باهوش تر شدن، ضروری است

سلامت نیوز : هرچند اغلب اوقات تصور می‌شود كه مصرف لبنیات به دلیل پیشگیری از چاقی و ابتلا به بیماری‌های قلبی باید محدود شود اما در یك آزمایش جدید معلوم شد كه مصرف این گروه از مواد غذایی برای تقویت مغز و باهوش تر شدن، ضروری است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا، این مطالعه با همكاری متخصصان امریكایی و استرالیایی روی 1000 فرد بالغ انجام گرفت. نتایج بررسی‌ها تایید كرد افرادی كه به طور مداوم از محصولات لبنی مثل شیر، كره، پنیر و ماست استفاده می‌كنند در تست‌های ذهنی امتیازات بیشتری كسب می‌كنند و توانایی‌های ذهنی و هوشی آنها به مراتب بیشتر از اشخاصی است كه خیلی كم لبنیات می‌خورند و یا هرگز از این خوردنی‌ها مصرف نمی‌كنند.

این متخصصان دریافتند چربی‌های مفید موجود در این محصولات از تحلیل رفتن بافت مغز كه آغاز بیماری آلزایمر است، جلوگیری می‌كنند.

تاكنون مطالعات روی بافت مغز ثابت كرده است كه فعالیت‌های ذهنی ما وابستگی شدیدی به ذخیره مناسب چربی‌های مفید در بدنمان دارد. 60 درصد مغز ما را چربی تشكیل می‌دهد و 70 درصد از غلاف میلین موجود در اطراف رشته‌های عصبی از چربی است. چربی این غلاف باید مداوم جایگزین شود و به همین خاطر مغز به ذخیره مناسب چربی نیازمند است تا بهتر فعالیت كند.

جزئیات این مطالعه در مجله «اینترنشنال دایری» منتشر شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha