چهارشنبه ۲۴ اسفند ۱۳۹۰ - ۱۱:۱۵
کد خبر: 44403
سلامت نیوز: آلوئه ورا گیاهی علفی و چند ساله و بومی آفریقای شمالی است. برگ های این گیاه ضخیم و گوشتی با حاشیه های کنگره دار است و حاوی مواد ژله مانندی است که برای درمان اکثر بیماری ها کاربرد دارد.

در مناطق گرم می توانید این گیاه را در تمام طول سال بیرون از آپارتمان و در هوای آزاد نگهداری کنید ولی در مناطقی که زمستان های سرد دارد، گلدان ها را در ماه های سرد به داخل منزل و پشت پنجره های آفتاب گیر انتقال دهید. خاک گلدان برای این گیاه باید سرعت زهکش خوبی داشته باشد (خاک های سبک شنی). مراقبت از این گیاه ساده است و فقط کافی است برنامه منظمی برای آبیاری آن داشته باشید. گلدان ها را هر دو هفته یک بار آب بدهید و اجازه دهید در فاصله بین دو آبیاری خاک کاملا خشک شود. عمدتا مشکل این گیاه آبیاری بیش از حد آن است که باعث می شود برگ ها خیلی نرم و رنگ پریده شوند.

در صورت بروز این مشکل، مدتی به آن آب ندهید تا خاک گلدان خشک شود سپس در چند نوبت و به مقدار کم گلدان را آبیاری کنید. همچنین اگر ریشه ها از سوراخ انتهایی گلدان خارج شده اند، گیاه را به آرامی و با دقت از گلدان خارج کنید (مراقب باشید ریشه ها آسیب نبینند) و آن را به گلدان بزرگتری منتقل کنید. خواص درمانی این گیاه بسیار زیاد است ژل آلوئه ورا به دلیل طبیعت مرطوب کننده، در بسیاری از لوازم آرایشی استفاده می شود. شربت این گیاه خاصیت ملین قوی دارد و برای درمان بیشتر بیماری های دستگاه گوارش کاربرد دارد. همچنین خاصیت گندزدایی این گیاه قابل توجه است.

منبع: روزنامه خراسان

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha