چهارشنبه ۲۴ اسفند ۱۳۹۰ - ۱۱:۱۹
کد خبر: 44407
سلامت نیوز: تحقیقات نشان میدهد مردانی که انگشت حلقه آنها بلندتر است با احتمال سه برابر بیشتر ممکن است به سرطان پروستات دچار شوند.

در این مطالعه که روی مردان بستری در بیمارستان انجام شده است محققان متوجه شدند مردانی که انگشت حلقه دست راستشان بسیار بلندتر از انگشت اشاره است نسبت به مردانی که این دو انگشت تقریبا به یک اندازه است با احتمال بیشتری به سرطان پروستات دچار میشوند.

دانشمندان معتقدند بلندتر بودن این انگشت به علت قرار گرفتن یک فرد در معرض مقادیر زیاد هورمون تستسترون در درون رحم است.

البته دانشمندان در مطالعات قبلی خود به این نتیجه رسیده بودند که بلندتر بودن انگشت حلقه میتواند فوایدی هم داشته باشد. برای مثال مردانی که دارای این خصوصیت هستند با احتمال کمتری به بیماریهای قلبی دچار میشوند.

هر سال بیش از 30 هزار مرد به سرطان پرستات دچار میشوند. این بدان معناست که در هر ساعت یک نفر به این بیماری مبتلا میشوند.

آخرین تحقیقات در دانشگاه گاچون در کره جنوبی انجام شده است و نتایج آن در دیلی میل به چاپ رسیده است. در طی این مطالعات 366 فرد بالای 40 سال که به دلیل مشکلات ادراری به بیمارستان مراجعه کرده بودند تحت بررسی قرار گرفتند. مشکلات ادراری میتواند نشانه هشدار دهندهای از سرطان پروستات باشد.

آزمایش خون نشان داد مردانی که انگشت حلقه آنها بسیار بلندتر از انگشت اشاره است با احتمال بسیار بیشتری ممکن است به سرطان پروستات دچار شوند. میزان آنتیژن خاص پروستات در این افراد دو برابر میزان عادی است. این ماده شیمایی گاهی اوقات در مقادیر بسیار بالا در خون افراد مبتلا به سرطان پروستات دیده میشود.

اما با این حال محققان معتقدند نتایج این تحقیقات باید با احتیاط استفاده شود و نمیتوان با توجه به همین مورد در مورد ابتلای یک فرد به سرطان پروستات قضاوت کرد.

منبع: خبرآنلاین

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha