سلامت نیوز : معاون درمان وزیر بهداشت، تمهیدات اندیشیده شده برای ارایه خدمت بیمارستان‌های دانشگاهی و مطب‌های خصوصی در ایام عید را تشریح كرد.

به گزارش سلامت نیوز ، دكتر سیدحسن امامی رضوی در گفت‌وگو ایسنا با بیان این كه اورژانس‌های بیمارستانی در ایام عید در آماده باش كامل خواهند بود، افزود: اورژانس‌های بیمارستان‌های بزرگ كه عمدتا بیمارستان‌های آموزشی هستند در تمام ساعات شبانه‌ روز توسط دستیاران مقیم اداره می‌شوند. همچنین در تمام این بیمارستان‌ها پزشكان متخصص مقیم در نظر گرفته شده است.

دكتر امامی افزود: در سطح شهر تهران نیز اورژانس‌های 10 مركز بزرگ آموزشی دارای متخصص مقیم طب اورژانس هستند و خدمات لازم را به صورت 24 ساعته ارایه خواهند داد. پرسنل بیمارستان‌ها اعم از تمام شیفت‌ها و بخش‌های پشتیبانی در آماده باش كامل بوده و در ایام عید فعال خواهند بود.

وی ادامه داد: علاوه بر این، پزشكان سایر گروه‌ها نیز به صورت آنلاین بوده و در صورت لزوم در بیمارستان حضور می‌یابند. در مجموع در ایام عید امسال نیز مانند سال‌های گذشته، هر روز صبح پزشكان كشیك غیرمقیم در بیمارستان حضور می‌یابند و بیماران بخش‌ها و اورژانس را ویزیت می‌كنند و در صورت نیاز اقدامات لازم برای ویزیت توسط متخصص كشیك در هر ساعت از شبانه روز انجام می‌شود.

معاون درمان وزیر بهداشت با اشاره به تدابیر در نظر گرفته شده برای فعالیت بیمارستان‌های غیرآموزشی دانشگاهی، گفت: از آنجا كه بیمارستان‌های غیرآموزشی دستیار ندارند، پزشكان متخصص به صورت مقیم فعالیت خواهند داشت. در مورد بیمارستان‌های كم مراجعه نیز تدابیر لازم اندیشیده شده تا در صورت لزوم، پزشك متخصص ظرف 20 دقیقه در بیمارستان حضور یابد.

دكتر امامی با اشاره به چگونگی ارایه خدمات غیراورژانس در بیمارستان‌های دانشگاهی در ایام عید نیز گفت: در بیمارستان‌های آموزشی این تمهید در نظر گرفته شده (عمدتا از هفته دوم عید) كه به دنبال حضور پزشكان كشیك در بیمارستان‌، بیماران درمانگاه‌های بیمارستان نیز مورد معاینه و ویزیت قرار گیرند.

وی تاكید كرد كه بیمارستان‌های دولتی اعم از آموزشی و غیرآموزشی در بخش‌های مختلف درمانگاهی، اورژانس و ... مشكلی از نظر ارایه خدمت و پزشك متخصص نخواهند داشت.

معاون درمان وزیر بهداشت با اشاره به هماهنگی‌های صورت گرفته با سازمان نظام پزشكی برای فعالیت 25 درصد از ظرفیت مطب‌ها در ایام عید، گفت: در این زمینه اوایل اسفند ماه نامه‌ای مشترك را نظام پزشكی‌های سراسر كشور ارسال كردیم كه حداقل 25 درصد مطب‌ها باز باشند. البته سازمان نظام پزشكی هنوز بازخوردی از این موضوع را به وزارت بهداشت اعلام نكرده است. امیدواریم نظام‌ پزشكی‌های شهرستان‌ها اطلاع رسانی لازم را در این زمینه كرده باشند.

دكتر امامی در پایان با اشاره به افتتاح 2هزارمین پایگاه اورژانس پیش بیمارستانی و تقویت نظام اورژانس پیش بیمارستانی برای ایام عید، گفت: اورژانس پیش بیمارستانی نیز در 15 روز ایام عید در آمادگی كامل خواهد بود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha