جمعه ۲۶ اسفند ۱۳۹۰ - ۰۹:۰۰
کد خبر: 44478

ازدواج هایی با فاصله سنی معکوس، یعنی بزرگتر بودن زن از مرد این روزها خیلی زیاد شده است. صرف نظر از این که چه عواملی در این ازدواج ها تاثیر گذارند، یک نکته مهم را باید به خاطر داشته باشید. در این ازدواج ها گاهی، اگر مراقب نباشید، نقش زن و مرد عوض می شود و رابطه شباهت به روابط مادر و فرزندی پیدا می کند.

سلامت نیوز: ازدواج هایی با فاصله سنی معکوس، یعنی بزرگتر بودن زن از مرد این روزها خیلی زیاد شده است. صرف نظر از این که چه عواملی در این ازدواج ها تاثیر گذارند، یک نکته مهم را باید به خاطر داشته باشید. در این ازدواج ها گاهی، اگر مراقب نباشید، نقش زن و مرد عوض می شود و رابطه شباهت به روابط مادر و فرزندی پیدا می کند.

مردانی که به زنان بزرگتر از خود تمایل دارند، اغلب به دنبال تکیه گاه هستند. کسی که پشتوانه آنها باشد، بتوانند روی نظر و فکرش حساب کنند و خود را به دست تجربه او بسپارند. گاهی تمایل به دریافت محبت مادرانه هم این مردان را جذب زنانی می کند که فاصله سنی های چشمگیری با خودشان دارند.

 
مردان مادر پسند!

اگر بخواهیم مروری بر ویژگی های این گونه مردان داشته باشیم، می توانیم به خصیصه های گوناگونی در شخصیت این مردان برای طلب کردن این حمایت ها اشاره کنیم.

مردانی با اعتماد به نفس رشد نایافته و ضعیت همواره به حمایت نیاز دارند اگر چه غرور مردانه آنها اجازه نمی دهد تا به صورت مستقیم این نیاز خود را اظهار و آشکارا طلب حمایت کنند، اما این آقایان معمولاً به صور غیرمستقیم حمایت طلب هستند و همسر خود را با روش های غیرملموس برای ارائه کمک و پشتیبانی تشویق می کنند بگذریم از اینکه معمولاً پس از این ارائه خدمات دلخوری خود را اعلام می کنند و اعتراض خود را به همسرشان مبنی بر گرفتن استقلال و آزادی، ایجاد محدودیت روحیه مستبدانه و تحکم آمیز ابراز می کنند.

گروه دوم به مردانی اختصاص دارد که نتوانسته اند بخش والد و بالغ خود را رشد دهند و به خوبی از عهده مسئولیت های زندگی برآیند چنین افرادی ذاتاً برای اداره امور شخصی به کمک نیاز دارند؛ چرا که بدون کمک نمی توانند کارها را به ثمر برسانند و از مهارت های یک زندگی معمولی محرومند.

آنان اغلب از کودک بی تدبیر و احساساتی و بی تأمل وجودشان استفاده می کنند و با شکست های پی در پی رو به رو می شوند، به همین دلیل عادت کرده اند تا برای مواجه نشدن بیشتر با نتایج نامطلوب همواره از شخصی کمک بگیرند و حمایتش را بطلبند. این شخص در دوران مجردی، مادر و در دوران تأهل، همسر آنهاست.

گروه سوم را مردانی تشکیل می دهند که مادرانی قدرت طلب و سالار داشته و همواره در زندگی آموخته اند که برای کلیه امور با نظر و تصمیم های او هماهنگ بوده و طبق میل و اراده مادرشان رفتار کنند در نظر این مردان، خانم ها مدیریت اصلی خانه را بر عهده دارند و تصمیم گیرنده نهایی آنها هستند. بنابراین در گستره زیادی از زندگی شان اختیارات فراوانی را به همسرشان می سپارند.
ممکن است گاهی همسرتان واقعا بی تجربگی کند اما بگذارید خودش امتحان کند و راه درست را پیدا کند. بهتر از این است که شما ذره ذره تبدیل به مادر و بزرگتر او شوید و بخواهید مدام خطاهای او را رفع و رجوع کنید یا به او درباره کارهایش هشدار دهید

چه باید کرد؟

اگر شما جزو این دسته از زنان هستید که از سوی مردی کم سن تر از خود انتخاب شده اید، باید چند نکته مهم را به خاطر بسپارید. شما مادر همسرتان نیستید. نباید مرتب به او یاد آوری کنید که: «مواظب باش، کیف پولت را فراموش نکنی.»؛ «می دانی ماشین بنزین ندارد؟»؛ «اگر با این لباس نازک بیرون بروی حتماً سرما می خوری».

همسر شما بزرگ شده و نیازی به موعظه ندارد. اجازه ندهید به عنوان یک مادر در ذهن او جا بیفتید چون در این صورت، او بعد از مدتی خلاء دوست، همسر و یک همپا را احساس می کند و از شما که مادر دومش شده اید، دل می کند.

سعی کنید بیش از این که او به شما متکی باشد، شما به او متکی باشید. ممکن است گاهی همسرتان واقعا بی تجربگی کند اما بگذارید خودش امتحان کند و راه درست را پیدا کند. بهتر از این است که شما ذره ذره تبدیل به مادر و بزرگتر او شوید و بخواهید مدام خطاهای او را رفع و رجوع کنید یا به او درباره کارهایش هشدار دهید.

باز هم تکرار می کنیم، برای همسرتان، همسر باشید. او نیاز به مادر ندارد!

 
منبع: سپیده دانایی

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha