رسیدگی به موقع می تواند در هر بیماری و اختلالی مفید باشد. دانشمندان این زمان را برای بیماران سکته ای 2 ساعت اول بر آورد کرده اند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از مهر  کمک های بیمارستانی در سال اول و حمایتهای خانواده در سال دوم پس از سکته مغزی تاثیر قابل ملاحظه ای در روند بهبودی دارد .

بنابر همین گزارش دانشمندان مرکز تحقیقاتی پزشکی  لندن با بررسی بر روی بیش از 37753بیمار  اعلام کرده اند  که رسیدگی های بیمارستانی در 2 ساعت اول پس از سکته و ادامه این روند در طول یک سال می تواند در حدود 51 درصد به بیماران کمک کند.

یکی از موارد اولیه، کنترل بیماری دیابت و چاقی فرد است که به شدت تاثیر گذار می باشد. مسئله دیگر ممنوعیت قطعی سیگار کشیدن توسط این افراد یا استعمال آن در نزدیکی فرد مورد نظر است.

تنظیم و کنترل کلسترول نیز از موارد بسیار مهم در ایجاد یا وخامت وضعیت سکته است. در مواردی که پزشک متخصص تشخیص دهد حتما" باید از داروهای رقیق کننده خون استفاده شود . تا از لخته شدن خون در رگها جلوگیری شود . در ضمن اگر فرد دچار سکته مغزی شده حتما" باید از این گونه  دارو ها مانند آسپرین در 48 ساعت اول پس از حمله استفاده شود.

از طرفی نباید در 48 ساعت اول پس از حمله به منظور جلوگیری از خونریزی از داروهای قوی انعقاد خون استفاده شود. کنترل و تنظیم دقیق ضربان قلب نیز به ویژه در 3 ساعت اول پس از سکته از اهمیت قابل توجهی برخوردار است.
 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha