جمعه ۲۶ اسفند ۱۳۹۰ - ۰۹:۴۲
کد خبر: 44490
سلامت نیوز: در این تحقیق، که در سال آینده منتشر خواهد شد، آمارهای پزشکی با ناهنجاری‌های مادرزادی ثبت شده، تطبیق داده خواهد شد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از جام نیوز، هزاران مادر باردار، که داروهای آسم، صرع، دیابت‌ها و افسردگی به آنها تجویز شده است، به منظور انجام تحقیق بزرگی درباره مشکلات سلامتی و نقائص مادرزادی کودکان، تحت مطالعه می‌باشند.

استنشاق‌کننده‌های آسم، داروی جدید ضد صرع و داروهای ضد افسردگی «پروزاک» که مهار کننده های انتخابی با جذب سروتونین نامیده می‌شوند، در تحقیق وسیعی در اروپا پیرامون حدود 4 میلیون تولد، هم‌اکنون مورد بررسی قرار گرفته‌ است.

زنان باردار که برای زمانی طولانی به این شرائط گرفتار هستند، چاره‌ای جز استفاده از این داروها ندارند و حدود یک پنجم از مادران باردار، از افسردگی رنج می‌برند که نیاز به درمان دارد.

در روزهای گذشته، کالج پادشاهی انگلیس تاکید کرد که زنان باردار، علیرغم تحقیقات، از داروهای خود استفاده کنند و در صورت وجود نگرانی‌ها، با پزشک معالج خود صحبت کنند.

بر اساس گزارش میل آنلاین، در این تحقیق، که در سال آینده منتشر خواهد شد، آمارهای پزشکی با ناهنجاری‌های مادرزادی ثبت شده، تطبیق داده خواهد شد.

محققان معتقدند این تحقیق از اهمیت بسزائی برخوردار می‌باشد، چرا که هنوز نسبت به خطرات این داروها در دوران بارداری، دلیل قطعی وجود ندارد.

تعدادی مطالعات، قبلا نسبت به رابطه میان داروهای تجویز شده و نقائص مادرزادی، اشاره کرده بود.

استنشاق‌کننده‌های آسم که حاوی استروئید می‌باشند، اخیرا با افزایش خطر خفیف اختلالات متابولیسم و هورمونی، ارتباط داده شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha