جمعه ۲۶ اسفند ۱۳۹۰ - ۱۰:۵۶
کد خبر: 44505
سلامت نیوز: پژوهشگران در مصر شیوه جدیدی را برای تشخیص سریعتر و ارزانتر بیماری هپاتیت C ابداع کردند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از خبرگزاری خاورمیانه، دانشگاه آمریکایی قاهره دربیانیه ای اعلام کرد: گروهی از پژوهشگران این دانشگاه به یک شیوه آزمایش شیمیایی با استفاده از مولکولهای طلا دست یافتند که می تواند ویروس بیماری هپاتیت C را سریعتر و ارزان تر تشخیص دهد.

در این بیانیه آمده است: این شیوه ابداعی زمان آزمایش را از دو مرحله که چند روز طول می کشد به کمتر از یک ساعت کاهش می دهد و هزینه آن از شیوه تشخیص معمول بسیار کمتر است.

دانشگاه آمریکایی قاهره گفت: این آزمایش جدید باعث خواهد شد که تشخیص ویروس بیماری هپاتیت Cدر دسترس باشد.

در این بیانیه آمده است: مصر با 10 میلیون مبتلا به ویروس هپاتیت C بالاترین میانگین ابتلا به این ویروس در جهان را دارد.

سازمان بهداشت جهانی شمار مبتلایان به هپاتیت C را سه تا چهار میلیون نفر در سال برآورد می کند.

براساس آمار این سازمان، مصر در صدر کشورهایی قرار دارد که میانگین بالایی در ابتلا به بیماری هپاتیت C دارد و پاکستان و چین در رتبه های بعدی قرار دارند.

هپاتیت به معنی التهاب کبد است. انواع مختلفی از هپاتیت وجود دارد. بعضی از آنها قابل سرایت هستند و برخی مسری نیستند.

ابتلا به هپاتیت C می تواند منجر به بیماری مزمن کبدی و در صورت پیشرفت نمودن باعث سیروز (فرسودگی کبد) و در گروه بسیار کوچکی باعث سرطان کبد گردد.

عامل بیماری هپاتیت C  یک ویروس است و در ابتدا می تواند مثل یک سرماخوردگی معمولی بروز نماید ولی بیماری مزمن هپاتیت  C برعکس سرماخوردگی معمولی، به دلیل از کار افتادن کبد و مشکل بودن درمان می‏تواند حیات بیمار را تهدید کند.

در ایران بالغ بر دویست هزار نفر آلوده به ویرورس هپاتیت C هستند که این ویروس عمدتاً از طریق تماس با خون شخص آلوده منتقل می شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha