سلامت نیوز : محققان آمریکایی هشدار دادند که استفاده مادران باردار از تلفن همراه چه بسا نوزادان آنها را در آینده با خطر مشکلات رفتاری روبرو کند.
 
به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس ، محققان دانشگاه یال آمریکا دریافتند قرار گرفتن در معرض تشعشعات تلفن همراه در جریان بارداری بر رشد مغزی نوزاد تاثیر می‌گذارد و چه بسا موجب بروز مشکلات رفتاری از جمله بیش فعالی، نگرانی و ضعف حافظه در آنها می‌شود.

محققان بعد از تحقیقات خود بر روی موشها دریافتند که تلفن های همراه بر جنین در رحم مادر تاثیر منفی می‌گذارد اما برخی محققان انگلیسی این تحقیقات را رد کرده و آن را "نگران کننده وتوجیه ناپذیر" خواندند.

این محققان انگلیسی گفتند که جنین موشها شاید در معرض دوز بسیار بالاتری از تشعشعات نسبت به جنین انسان قرار گرفته‌اند.

آنها افزودند: تمام بدن موش در معرض تشعشعات قرار می‌گیرد در حالی که زنان باردار تلفن همراه خود را با فاصله دست کم یک متر از رحم حمل می‌کنند.

بر اساس گزارشها، امواج پخش شده از تلفن همراه از نوع امواج رادیویی قوی هستند که برای بدن انسان مضر است و باعث سرطان و بیماری های مغزی می‌شود.

امواج گوشی تلفن همراه از همه بیشتر سلامت انسان را به خطر می‌اندازد زیرا گوشی تلفن همراه با بدن انسان در تماس است.

تحقیقات گوناگونی در مورد عوارض ناشی از استفاده از تلفن همراه انجام شده است به عنوان مثال؛ امواج پخش شده از تلفن همراه روی دستگاه تناسلی اثر گذاشته و باعث کاهش یا ناباروری در مردان، سقط جنین در زنان و پیدایش ناهنجاری های مادرزادی در جنین می‌شود.

این امواج همچنین دستگاه ایمنی را ضعیف کرده و با اثری که بر قلب به جا می‌گذارد؛ باعث افزایش فشار خون می شود.

ایجاد سرطان به ویژه سرطان مغز از مهمترین اثرات امواج منتشر شده از تلفن همراه است و همچنین انواع گوناگونی از سرطان مانند سرطان حلق، سینه، مری در افرادی که در برابر پرتو این امواج قرار گرفته اند؛ گزارش شده است.

نتایج پژوهش‌های محققان همچنین حاکی از تاثیرات مخرب امواج الکترومغناطیس بر غشاء نانومتری سلول‌های زنده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha