سلامت نیوز : مدیرکل درمان و حمایت‌های اجتماعی ستاد مبارزه با مواد مخدر در سی و چهارمین جلسه کمیته درمان و حمایت‌های اجتماعی ستاد مبارزه با موادمخدر اعلام کرد: سال آینده با مراکز متخلف درمان اعتیاد برخورد شدید خواهد شد.
 
به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس، محمدباقر صابری زفرقندی در این جلسه که در محل معاونت درمان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی برگزار شد، گفت: بررسی و نهایی کردن دستورالعمل های تأسیس، راه‌اندازی و بهره‌برداری از مراکز مجاز درمان و کاهش آسیب موضوع تبصره یک ذیل ماده 15 قانون مبارزه با موادمخدر از موضوعات مهم این جلسه بود که مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

دبیر کمیته درمان ستاد مبارزه با مواد مخدر افزود: امیدواریم با نهایی شدن و طی مراحل قانونی تصویب آیین نامه ماده 15 و ماده 16 قانون مبارزه با موادمخدر و بر اساس دستورالعملهای تدوین شده در سال آینده و همچنین با اولویت قرار دادن و تلاش تمام دستگاه های عضو، شاهد ساماندهی مراکز فعال موجود در حوزه درمان اعتیاد باشیم.

صابری زفرقندی اظهار داشت: اساس و شروع کار، تدوین دستورالعمل هایی بود تا بر اساس آن شرایط مؤسس، وظایف و صلاحیت های درمانگران و تیم درمانی و حداقل استانداردهای ساختمانی و فیزیکی مراکز مجاز درمانی مشخص و ابلاغ شود.

مدیر کل درمان و حمایتهای اجتماعی ستاد مبارزه با مواد مخدر گفت: از این پس کمیته نظارت کشوری که در آیین نامه ماده 15 قانون پیش بینی شده است، در کنار مراکز نظارتی دستگاه‌های مسئول بر چگونگی روند اداره مراکز درمان و نحوه مداخلات درمانی نظارت خواهد داشت و بر اساس تأکیدات وزیر کشور و دبیر کل ستاد، مسئولان ارشد وزارت بهداشت و همچنین کمیته درمان ستاد، سال آتی با مراکزی که از شرایط و ضوابط موجود تخلف کرده یا خارج از مجوزهای قانونی فعالیت نمایند با شدت برخورد خواهد شد.

وی افزود: وضعیت موجود مراکز درمانی اعتیاد و برخی از اقداماتی که به نام درمان اعتیاد در کشور در حال انجام است، از نظر نظام سلامت کشور مطلوب نیست و ساماندهی درمان اعتیاد اجتناب ناپذیر است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha