قائم مقام وزیر بهداشت در امور بازرگانی گفت: نمایشگاه ایران مد فرصتی برای نمایش توانمندیهای تولید تجهیزات پزشكی كشور و تعامل با شركتهای خارجی است تا زمینه انتقال تكنولوژی به كشور فراهم شود.

به گزارش سلامت نیوز به نقل ازفارس، ابراهیم متولیان، در مراسم افتتاح نمایشگاه ایران مد دهم، افزود:‌ امروزه تجهیزات پزشكی جزء لاینفك سیستم سلامت كشورهاست و كیفیت این دستگاهها ارتباط مستقیمی با حفظ جان انسانها دارد به همین علت دقت در خرید و نگهداری این دستگاهها از اهمیت بالایی برخوردار است و نظارت دقیقی می‌طلبد كه باید با نیازسنجی و اطلاعات دقیق انجام شود.
وی گفت: در نمایشگاه ایران مد كه از 21 تا 24 خرداد در محل نمایشگاههای بین‌المللی برگزار می‌شود، 600 شركت فعال در زمینه تجهیزات پزشكی، دارو و خدمات سلامت حضور دارند كه 150 شركت آن وارداتی، 320 شركت تولید كننده و بقیه در بخش خدمات فعالیت می‌كنند.
وی افزود:‌ هدف از برپایی این نمایشگاه، معرفی توانمندیهای تولید و صادراتی تجهیزات پزشكی و دارویی كشور، نمایش آخرین تكنولوژیهای روز دنیا، تعامل بین تولیدكنندگان داخلی و خارجی به منظور ارتقای توان داخلی و ایجاد زمینه انتقال تكنولوژی و فراهم شدن زمینه صادرات این تجهیزات به خارج به منظور اجرای ماده 87 قانون برنامه توسعه چهار است.
بر اساس ماده 87 قانون برنامه توسعه چهارم وزارت بهداشت باید 30 درصد ارز مورد نیاز واردات تجهیزات و ملزومات پزشكی را از محل صادرات تجهیزات، دارو و خدمات سلامت تامین كند.
در زمان حاضر سالانه حدود 70 میلیون صادرات كالا و تجهیزات پزشكی به خارج داریم در حالی كه میزان واردات ما در این زمینه حدود یك میلیارد دلا در سال است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha