دکتر علی مطهری نماینده اصولگرای مجلس هشتم با تاکید بر اینکه جواب های احمدی نژاد در خصوص دلیل عدم پرداخت تسهیلات مترو قانع کننده نبود خاطرنشان کرد:« جواب های احمدی نژاد هیچ ربطی به سئوال ما نداشت. اگر دولت به موجب سایر قوانین پولی به شهرداری تهران داده است این ارتباطی به اجرای قانون تسهیلات ارزی برای متروی تهران و كلان شهرها و حمل و نقل عمومی كشور ندارد.متاسفانه دولت همكاری لازم را با شهرداری ندارد و مسائل سیاسی را دخالت داده است.»

تهران شهر مرگ تدریجی است / مجلس کار مهمی در زمینه آلودگی هوا انجام نداد
سلامت نیوز: دکتر علی مطهری نماینده اصولگرای مجلس هشتم با تاکید بر اینکه جواب های احمدی نژاد در خصوص دلیل عدم پرداخت تسهیلات مترو قانع کننده نبود خاطرنشان کرد:« جواب های احمدی نژاد هیچ ربطی به سئوال ما نداشت. اگر دولت به موجب سایر قوانین پولی به شهرداری تهران داده است این ارتباطی به اجرای قانون تسهیلات ارزی برای متروی تهران و كلان شهرها و حمل و نقل عمومی كشور ندارد.متاسفانه دولت همكاری لازم را با شهرداری ندارد و مسائل سیاسی را دخالت داده است.»

دکتر علی مطهری در گفت وگو با خبرنگار سلامت نیوز در خصوص اینکه آیا پاسخ های احمدی نژادی به سوال شما در خصوص دلیل عدم اجرای قانون و عدم پرداخت تسهیلات مترو قانع کننده بود، گفت:« به هیچ وجه قانع كننده نبود، هم از آن نظر كه قانون بودن این قانون را زیر سئوال بردند و هم از نظر موجودی صندوق ذخیره ارزی كه در زمان تصویب این قانون با كسر تعهدات صندوق 2.5 میلیارد دلار بوده و قانون قابل اجرا بوده است.»

وی ادامه داد:«جواب های احمدی نژاد هیچ ربطی به سئوال ما نداشت. اگر دولت به موجب سایر قوانین پولی به شهرداری تهران داده است این ارتباطی به اجرای قانون تسهیلات ارزی برای متروی تهران و كلان شهرها و حمل و نقل عمومی كشور ندارد. این ادعاها در حالی كه نماینده شهرداری تهران حضور ندارد تا پاسخ دهد خلاف جوانمردی است.»

نماینده اصولگرای مجلس هشتم در پاسخ به سوال خبرنگار سلامت نیوز در خصوص اقدامات نمایندگان مجلس برای رفع معضل آلودگی هوای تهران گفت:«یكی از اقدامات نمایندگان تصویب همان قانون تسهیلات ارزی بود كه هنوز اجرا نشده است. راه دیگر جلوگیری از افزایش خودرو در تهران است همراه با از دور خارج كردن خودروهای فرسوده و سوم افزایش فضای سبز است.

آن مقدار كه من اطلاع دارم مجلس كار مهمی در این موارد انجام نداده است. البته بخشی از اینها در حیطه كار شورای شهر و شهرداری است. آنچه كه مسلم است امروز تهران شهر زندگی نیست بلكه شهر مرگ تدریجی است. متاسفانه دولت همكاری لازم را با شهرداری ندارد و مسائل سیاسی را دخالت داده است.»

لازم به ذکر است دکتر علی مطهری روز چهارشنبه 24 اسفندماه سال جاری به عنوان نماینده امضاکنندگان سئوال از رئیس جمهوری سئوالات نمایندگان را مطرح کرد.

یکی از مهمترین سوالات دکتر مطهری این بود که چرا در مواردی خلاف قانون اساسی انجام شده است؟ مثلا قانون پرداخت تسهیلات مترو چرا اجرا نشد و گفتید که این مصوبه مجلس را قانون نمیدانید؟ در حالیکه این مصوبه مجلس به تایید مجمع تشخیص مصلحت رسیده است. مجلس به دلیل آلودگی هوای تهران که سالانه چهار هزار نفر جانشان را از دست میدهند، تصمیم به پیشبرد خطوط متروی پایتخت گرفت. تشخیص اینکه مصوبهای قانون است یا نه، بر عهده رئیس دولت نیست و رئیس جمهور باید آن را اجرا کند. از ابتدا دولت ارادهای برای اجرای این قانون نداشت و حتی در متممهای بودجه هم آن را نیاورد. ضمن اینکه مفاد این قانون، تسهیلات بود و دولت میتوانست آن را تدریجی پرداخت کند.

 که رئیس جمهور اینگونه پاسخ داد:

•حساب ذخیره ارزی موجودی اش صفر است. چگونه به مترو وام بدهیم؟ از کجا بدهیم؟ از پول معلمان و عمران و آبادانی روستاها؟ باید می گفتید از کدام ردیف کم کنیمو به اینجا بیافزاییم؟ این قانون بر خلاف اصل 75 قانون اساسی است.

•هشت هزار میلیارد تومان بابت عوارض به مترو کلان شهرها و 6 میلیارد دلار هم فاینانس دادهایم. 11هزار دستگاه اتوبوس با تخفیف به کلان شهرها دادهایم. در مورد تهران هم 4600 میلیارد تومان پول نفت را برای کار عمرانی به شهرداری دادهایم که 10 برابر کمک کل دولتهای قبل است.

•به جای این همه فشار به دولت بهتر نبود یک سری به شهرداری می زدید ببینید کجا این پول ها را خرج کرده اند؟

 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha