سلامت نیوز : در سفر همانگونه که شادی هست، استرس هم هست، استرس با سرعت رفتن، دیر رسیدن، تصادف، ماندن در راه و هزاران حادثه دیگر.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران، بیمارانی که داروی خاصی را مصرف می کنند حتماً باید داروی خود را به همراه ببرند، بیماران قلبی مبتلایان به فشار خون، افرادی که سابقه میگرن و یا آلرژی های فصلی را دارند باید حتماً داروی را همراه داشته باشند.
 
در سفر همانگونه که شادی هست، استرس هم هست، استرس با سرعت رفتن، دیر رسیدن، تصادف، ماندن در راه و هزاران حادثه دیگر.

*لباس گرم را فراموش نکنید
دکتر کیوان الچیان در این خصوص گفت: همه افرادی که سفر می کنند در معرض هوای متغیر فصل بهار، خصوصاً هوای سرد قرار می گیرند بنابراین این افراد باید با خود پوشش مناسبی را به همراه داشته باشند زیرا در فصل بهار سرماخوردگی ها و آلرژی های فصلی و خصوصاً در مناطق شمالی کشور سرمازدگی بسیار شایع است.

وی در ادامه به همه مسافران نوروزی توصیه کرد در سفر، لباس گرم را همراه خود داشته باشند.

**با حملات فشار خون در سفر مقابله کنید
عضو گروه تخصصی طب اورژانس دانشگاه علوم پزشکی تهران یادآور شد: افرادی که دچار افزایش فشار خون هستند حتماً داروی خود را همراه داشته باشند.

وی در ادامه افزود: افرادی که در سفر دچار حملات فشار خون می شوند و فشار خون آنها از 165 برروی 95 بالاتر بود و به اندازه کافی دارو نداشته باشند در اولین فرصت با مراجعه به داروخانه داروی کاپتوپریل را تهیه کنند و نصف قرص را زیر زبان بگذارند با این کار فشار خون تا حدی کنترل می شود سپس به اولین محلی که رسیدند داروی مناسب خود را تهیه کرده مصرف کنند.

**پیشگیری از سکته قلبی در سفر
دکتر الچیان به بیماران قلبی توصیه کرد: مقدار داروی لازم را همراه خود ببرند ولی اگر در حین سفر یا هنگام رانندگی احساس درد قفسه سینه کرد باید یک عدد آسپرین از هر نوع که باشد و سپس استراحت کردن حتی در کنار جاده بهترین اقدامی است که می توان در این حالت انجام داد.

وی گفت: پس از این مرحله با تماس با اورژانس 115 کمک های لازم را دریافت کنند.

دکتر الچیان یادآور شد: مصرف آسپرین از ایجاد لخته خون و سکته قلبی جلوگیری می کند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha