سلامت نیوز : استادیار دانشگاه علوم پزشکی تهران گفت: توجه به اصول تغذیه ای و رعایت اعتدال در مصرف مواد غذایی، تضمین کننده برخورداری مردم از تعطیلات همراه با آرامش و سلامت است.

به گزارش سلامت نیوز ، محمد کاظم شفیعی استادیار دانشگاه علون پزشکی تهران در گفتگو با باشگاه خبرنگاران افزود: سلامتی یکی از نعمت های بزرگ خداوند است و هر انسانی تلاش می کند که از این نعمت بهره مند شود.

وی با بیان اینکه تغذیه نامناسب و غیر اصولی یکی از عوامل تهدید کننده سلامتی است، اظهار داشت: متأسفانه در ایام نوروز و روزهای تعطیلات نوع تغذیه بسیاری از مردم تغییر کرده و به سمتی پیش می رود که سلامتی دچار تهدید می شود.

شفیعی با اشاره به اینکه نباید شادی ها و لذات زودگذر ایام نوروز را وسیله ای برای ایجاد مشکل در سلامتی قرار داد تأکید کرد، همه افراد به دنبال برخورداری از تعطیلات همراه با آرامش و سلامتی هستند اما باید توجه داشته باشند که تغذیه مناسب شرط اصلی و مهم برای سلامتی در تعطیلات عید و سایر ایام سال است.

وی گفت: در واقع توجه به اصول تغذیه ای و رعایت اعتدال در مصرف مواد غذایی تضمین کننده برخورداری مردم از تعطیلات همراه با آرامش است.

استادیار دانشگاه علوم پزشکی تهران تصریح کرد: به عنوان مثال باید در مصرف وعده های اصلی و میان وعده های غذایی نوعی تعادل برقرار شده و وعده های اصلی غذایی در وقت مناسب خود مصرف شوند.

شفیعی یادآور شد: از مصرف بیش از اندازه غذاهای پرچرب و سرخ کردنی، شیرینی ها و تنقلات باید پرهیز کرد و در مقابل میوه ها و سبزی ها را به میزان کافی مصرف کرد.
وی خاطرنشان کرد: نیاز بدن به مایعات نیز باید به میزان مناسب و کافی تأمین شود که مایعاتی همچون آب و دوغ می تواند این نیاز را به خوبی فراهم کند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha