عضو کمیسیون امنیت‌ملی و سیاست‌خارجی مجلس، با تأکید بر این که انتصاب سعید مرتضوی به‌عنوان مدیر عامل صندوق تأمین اجتماعی به‌طور حتم استیضاح وزیرتعاون، کار و رفاه اجتماعی را رقم می‌زند، گفت: انتصاب مرتضوی به‌عنوان مدیر عامل این سازمان حساس و تأثیرگذار از این نظر که در رابطه با حوزه تأمین اجتماعی تجربه‌ای ندارد به نوعی فرصت‌سوزی است.

سلامت نیوز: عضو کمیسیون امنیت‌ملی و سیاست‌خارجی مجلس، با تأکید بر این که انتصاب سعید مرتضوی به‌عنوان مدیر عامل صندوق تأمین اجتماعی به‌طور حتم استیضاح وزیرتعاون، کار و رفاه اجتماعی را رقم می‌زند، گفت: انتصاب مرتضوی به‌عنوان مدیر عامل این سازمان حساس و تأثیرگذار از این نظر که در رابطه با حوزه تأمین اجتماعی تجربه‌ای ندارد به نوعی فرصت‌سوزی است.

پرویز سروری در گفت‌‌وگو با خانه ملت، با انتقاد از تغییرات پی‌در‌پی مدیریت سازمان تأمین اجتماعی در یک سال اخیر، افزود: این تغییرات به طور حتم میزان خدمات‌رسانی به جامعه به‌ویژه بازنشستگان را کاهش می‌دهد.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر در مجلس شورای اسلامی، با اشاره به انتصاب غیرکارشناسی سعید مرتضوی رئیس ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز به‌عنوان مدیرعامل جدید صندوق تأمین اجتماعی، گفت: انتصاب مرتضوی به‌عنوان مدیر عامل این سازمان حساس و تأثیرگذار از این نظر که در رابطه با حوزه تأمین اجتماعی تجربه‌ای ندارد به نوعی فرصت‌سوزی است.

وی با بیان این که هم‌اکنون سازمان تأمین اجتماعی به‌عنوان یکی از قطب‌های بزرگ اقتصادی در کشور به‌شمار می‌آید، تصریح کرد: انتصاب غلط و غیرکارشناسی، وضعیت اعضای این سازمان به‌ویژه بازنشستگان را متزلزل می‌کند.

این نماینده مجلس هشتم، با تأکید بر سوابق مرتضوی و حرف و حدیث‌هایی که پیرامونش قرار دارد، یاد‌آور شد: به طور حتم حواشی پیرامون سعید مرتضوی جایگاه مدیریتی سازمان تأمین اجتماعی را متزلزل و وزارت تعاون، کار و رفاه‌اجتماعی را به سمت حاشیه سوق می‌دهد.

عضو کمیسیون امنیت‌ملی و سیاست‌خارجی مجلس هشتم، با اشاره به تذکرات پی‌درپی نمایندگان مجلس به عبدالرضا شیخ‌اسلامی وزیر تعاون، کار و رفاه‌اجتماعی در رابطه با لغو انتصاب سعید مرتضوی به مدیریت صندوق تأمین اجتماعی، گفت: متأسفانه شیخ‌اسلامی هیچ توجهی به تذکرات نمایندگان نکرده است.

سروری با اعلام این که انتصاب سعید مرتضوی به‌عنوان مدیر عامل صندوق تأمین اجتماعی به‌طور حتم استیضاح وزیر تعاون را رقم می‌زند، تصریح کرد: شیخ‌اسلامی باید هر چه سریع‌تر دستور انتصاب مرتضوی را لغو کند در غیر این صورت راهی جزء استیضاح باقی نمی‌ماند.

عضو کمیسیون امنیت‌ملی و سیاست‌خارجی مجلس، با تأکید بر این که وزیر تعاون باید در زمان باقی مانده برای مدیر عاملی صندوق تأمین اجتماعی چاره‌ای بیاندیشد، افزود: تعیین مدیریت این سازمان به‌عنوان یکی از سازمان‌های مهم و پایه‌ای باید در یک بستر کارشناسی از میان افراد لایق، حاذق، شایسته، توانمند و باتجربه صورت گیرد.

چندی پیش تعدادی از نمایندگان شامل احمد توکلی، غلامرضا مصباحی‌مقدم، مرتضی آقاتهرانی، الیاس نادران، اسماعیل کوثری، بیژن نوباوه، زهره الهیان، فاطمه رهبر، پرویز سروری نمایندگان تهران و آشتیانی نماینده قم، نادر قاضی‌پور نماینده ارومیه، رحیمی نماینده ملایر، محمد دهقان نماینده طرقبه و چناران و شهریاری به رئیس‌جمهوری در زمینه انتصاب سعید مرتضوی به عنوان مدیرعامل صندوق تأمین اجتماعی تذکر دادند.

این نکات در حالی شد که روز یکشنبه با خبر شدیم وزیرتعاون ، کار و رفاه اجتماعی در مراسمی سعید مرتضوی را به عنوان مدیرعامل جدید صندوق تأمین اجتماعی کشور معرفی کرده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha