یکشنبه ۲۸ اسفند ۱۳۹۰ - ۱۵:۰۱
کد خبر: 44616
سلامت نیوز : کجی شست پا که در اصطلاح پزشکی به آن هالوکس والکوس اطلاق می شود علت اصلی و مشخصی برای آن شناخته نشده و هنوز ارثی بودن این عارضه به اثبات نرسیده است.

به گزارش سلامت نیوز ، دکتر ناهید طهان، دکتری تخصصی فیزیوتراپی در خصوص عارضه هالکوس والکوس در گفتگو با باشگاه خبرنگاران گفت: این عارضه در خانم ها بیشتر مشاهده می شود و غالباً هم در افرادی بروز می کند که زمینه خانوادگی دارند ولی هنوز ارثی بودن این مسئله اثبات نشده است افرادی که کفش هایی با سرپنجه باریک به صورت مداوم بپوشند انگشت شصت آنها به سمت انگشت دوم منحرف می شود.

وی افزود: کفش های با پنجه باریک از سوی پزشکان توصیه نمی شود ولی متأسفانه افراد بسیاری از این کفش ها استفاده می كنند اما اگر افراد به مدت کوتاه از این کفش ها استفاده کنند با پوشیدن دمپایی های لای انگشتی می توانند اثر کفش ها را خنثی کنند و یا استفاده از پدهای بین انگشتی ویژه روز و شب که در داروخانه ها عرضه می شود به این افراد توصیه می شود.

دکتر طهان در رابطه با پیشگیری از هالوکس والكوس چنین بیان کرد: بهترین توصیه به افرادی که زمینه خانوادگی و یا عادت به پوشیدن کفش های پنجه تنگ و پیشگیری از این عارضه است تا از پیش روی این بیماری جلوگیری شود زیرا این عارضه پیش رونده است و در سنین بالا انگشت شست افراد به طور کامل منحرف می شود و به خاطر درد شدیدی که ایجاد می کند فرد را مجبور به استفاده از عمل جراحی می کند تا به بهبود نسبی دست پیدا کند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: جراحی کجی شصت پا را به طور کامل بهبود می شود و به خاطر درد شدیدی که ایجاد می کند فرد را مجبور به استفاده از عمل جراحی می کند تا به بهبود نسبی دست پیدا کند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: جراحی کجی شصت پا را به طور کامل بهبود نمی دهد ولی به طور نسبی التیام می بخشد و این عمل جراحی مفصل را خشک می کند و این امر نقص حرکتی ایجاد می کند و باید عنوان کرد افرادی که دچار این عارضه می شوند علاوه بر درد دچار محدودیت در فعالیت می شود

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha