یکشنبه ۲۸ اسفند ۱۳۹۰ - ۱۵:۱۵
کد خبر: 44620
سلامت نیوز : رئیس دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: ایران یکی از کشورهای پرمصرف در زمینه دارو در جهان به شمار می رود.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت بهداشت ؛ دکتر محمود شبستری، قائم مقام وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی در خراسان رضوی در نشست كارگروه تخصصی سلامت و امنیت غذایی که در محل استانداری این استان برگزار شد، اظهار داشت: با اجرای طرح پزشک خانواده، می‌توانیم گام بلندی برای کاهش مصرف بی‌رویه دارو در کشور برداریم.

قائم مقام وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی در خراسان رضوی با اشاره به اینکه در حال حاضر 3.3 درصد از میزان درآمد ناخالص ملی، به بخش سلامت اختصاص پیدا می‌کند، این در حالی است که در دنیا میانگین این تخصیص، 10 تا 15 درصد درآمد ناخالص ملی است.

وی افزود: هم اكنون سهم پرداخت هزینه های درمان توسط بیمار 55 درصد می باشد كه طبق برنامه چهارم این رقم باید به 30 درصد می رسید كه هنوز محقق نشده است.

رییس دانشگاه علوم پزشكی مشهد تاكید كرد: اجرای نظام ارجاع و پزشك خانواده علاوه بر تحقق عدالت در جامعه ما را به این هدف برنامه چهارم نزدیك می كند و در واقع یكی از اهداف اجرای این طرح تحقق همین امر است.

دکتر محمود شبستری گفت: با اجرای این طرح هر فرد ایرانی دارای پرونده الكترونیك سلامت خواهد شد و با مراجعه به پزشك در سراسر كشور سوابق بیماری و پرونده پزشكی وی قابل دسترس می باشد.

وی در بخش دیگری از سخنانش به موضوع 810 هزار جمعیت حاشیه نشین مشهد نیز اشاره كرد و اجرای سیستم نظام ارجاع و پزشك خانواده را گام موثری برای تامین سلامت حاشیه نشینان دانست.

وی افزود: ده میلیارد تومان اعتبار برای توسعه و تجهیز پایگاه های بهداشتی در حاشیه شهر اختصاص یافته تا نسبت به دسترسی بیشتر مردم به امكانات بهداشتی و پزشكی برنامه ریزی شود.

شبستری از اجرای طرح تحول بنیادین حوزه سلامت شهری حاشیه شهر از ابتدای سال آینده خبر داد و گفت: این طرح كه به منظور تامین سلامت حاشیه نشینان اجرایی خواهد شد از 14 فرودین ماه عملیاتی می شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha