چهارشنبه ۲ فروردین ۱۳۹۱ - ۱۸:۱۵
کد خبر: 44627

مسئول مرکز هدایت و عملیات بحران وزارت بهداشت از فعال بودن امداد هوایی در ایام نوروز گفت و تاکید کرد: «بیش از ۲۰۰ پایگاه فعال جاده‌ای و ۷ پایگاه هوایی آماده خدمت رسانی به مردم هستند.

سلامت نیوز: مسعود خالدی کشته‌های جاده‌ای روز اول عید امسال را بالا دانست و گفت: «فوتی‌های ناشی از تصادفات جاده‌ای روز اول عید امسال نسبت به سال پیش با کاهش ۱۵ نفری مواجه بوده است ولی همین مقدار نیز نشان از رعایت نکردن اصول اولیه ایمنی از سوی مردم است.»

مسئول مرکز هدایت و عملیات بحران وزارت بهداشت در پاسخ به سوال سینا نیوز در رابطه با فاصله ۳۰ کیلومتری مراکز اورژانس در جاده‌ها که وزیر بهداشت و درمان در روز گذشته آن را اعلام کرد، گفت: «سعی شده است پایگاه‌های اورژانس طوری طراحی شود که در مدت حداکثر ۱۵ دقیقه‌ای به حوادث جاده‌ای گزارش شده برسد. این زمان، یک زمان استاندارد در جهان است.
وی ادامه داد: «مخصوصاً در جاده‌های پر رفت و آمد مانند تهران- کرج تعداد کمپ‌های اورژانس را افزایش داده شده است. همچنین در جاده ۱۲۰ کیلومتری مانند تهران - قم ۹ کمپ وجود دارد و به خدمت رسانی درمانی به مسافرین مشغول است.»

فعال بودن امداد هوایی در ایام نوروز
وی همچنین از فعال بودن امداد هوایی در ایام نوروز گفت و ادامه داد: «بیش از ۲۰۰ پایگاه فعال جاده‌ای و ۷ پایگاه هوایی آماده خدمت رسانی به مردم هستند. به عنوان مثال در روز ۲۸ اسفند سال گذشته یک دستگاه اتومبیل در نایین واژگون شد که امداد هوایی سریعاً خود را به این محل رسانده و مجروحین را به بیمارستان منتقل کرد؛ که این موضوع نشان از فعال بودن امداد هوایی است.»

مسئول مرکز هدایت و عملیات بحران وزارت بهداشت در ادامه افزود: «مرکزهای هدایت عملیات بحران در دانشگاه‌های سراسر کشور در حال فعالیت هستند. اورژانس، امداد جاده‌ای و این مرکز توانسته‌اند یک شبکه آنلاین و در دسترس در سطح کشور برای امداد رسانی ایجاد کنند.»

وی در پایان تاکید کرد: «مسافرین و رانندگان توجه داشته باشند که از حرکت در مسیرهایی که به آن آشنایی ندارند تا حد امکان امتناع کنند. همچنین قبل از سفر به مناطق مورد نظر حتماً از وضعیت جاده‌های عبوری مطلع شوند تا سفری بی‌خطر در کنار خانواده‌هایشان داشته باشند.»

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha