معاون مركز سلامت محیط و كار وزارت بهداشت گفت: از سالم بودن مواد خوراكی كه بین راه تهیه می شود مطمئن شوید.

سلامت نیوز: معاون مركز سلامت محیط و كار وزارت بهداشت گفت: از سالم بودن مواد خوراكی كه بین راه تهیه می شود مطمئن شوید.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا، سید رضا غلامی با بیان اینكه ظاهر مراكز خرید از اهمیت ویژه‌ای در سلامتی محصول برخوردار است، گفت: اگر افراد با مراكز آشفته و به هم ریخته مواجه شدند برای اهمیت به سلامتی خود از آن مركز خرید نكنند چرا كه كسی كه به ظاهر توجه نكند به سلامت و كیفیت محصولات هم توجه چندانی نخواهد داشت و همچنین خانواده‌ها به هیچ وجه مواد غذایی را از دكه‌داران و دست فروشان خریداری نكنند.

وی افزود: توصیه می‌شود اگر خانواده‌ها می‌خواهند با قرار گرفتن در مكان‌های تفریحی خود به پخت غذا بپردازند حتماً از مواد اولیه سالم (مثل گوشتی كه مهر دامپزشكی دارد) استفاده و محصولات خود را از مراكز مجاز تهیه كنند.

غلامی درخصوص مصرف تنقلات مخصوصاً برای كودكان گفت: توصیه می‌شود كه از تنقلات سنتی مثل آجیل استفاده شود و در صورت خرید پفك، چیپس و لواشك (در صورت اصرار كودكان) برای تفنن از مواد بسته‌بندی دارای مجوز استفاده كرده و دقت كنند كه به هیچ عنوان پفك و چیپس زیرنور آفتاب قرار نگرفته باشد و دارای تاریخ تولید و انقضاء باشد.

وی خاطرنشان كرد: بوی نامطبوع و مزه تلخ تنقلات نشانه‌هایی از فساد آن محصول است و والدین حتماً محصولاتی را كه كودكان می‌خواهند مصرف كنند را بچشند و از مراكزی خرید كنند كه اولاً حداقل شرایط بهداشتی را داشته باشد و همچنین دارای كارت معاینه پزشكی باشد.

معاون مركز سلامت محیط و كار درخصوص نشانه‌های فاسد شدن گوشت و فرآورده‌های مرغ و ماهی گفت: تنها بوی بد و رنگ نامناسب نشانه فساد این مواد نیست بلكه اگر چهار تا سه ساعت این مواد در هوای آزاد قرار گیرد و بدون یخ باشد دچار فساد شده و هیچ علامت خاصی ندارد و تنها درجه حرارت نامناسب برای فساد مرغ، گوشت و ماهی كافی است.

وی ادامه داد: بهترین مواد برای مصرف در طول مسافرت نان و پنیر و استفاده از غذای سالم و تازه است و باید توجه كرد كه تخم‌مرغ پخته هم اگر بیشتر از دو ساعت در هوای آزاد باقی بماند دچار فساد می‌شود.

غلامی درخصوص مصرف كنسروها در طول مسافرت گفت: مصرف كنسروها در صورت توجه به تاریخ انقضاء، تولید و دستورات روی قوطی مشكلی ایجاد نمی‌كند و اگر قوطی كنسرو دارای برآمدگی بود و با فشار دوطرف بر سر جای خود برگشت، نشان از فساد آن محصول دارد ولی اگر برآمدگی در یك سمت بود و در صورت فشار به جای خود برنگشت از لحاظ سلامتی و مصرف مشكلی ایجاد نمی‌كند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha