سلامت نیوز: وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشكی اعلام كرد كه بهداشت و درمان كشور در سال جاری در بخش تولید داروهای جدید و افزایش تخت‌های بیمارستانی به یك ركورد جدید دست خواهد یافت.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایرنا، مرضیه وحید دستجردی روز چهارشنبه همراه با رییس جمهوری از بیماران بیمارستان سینا درتهران عیادت و عید نوروز را به آنها، كاركنان و مدیران بیمارستان تبریك گفت.

وی سپس اعلام كرد كه تا مردادماه امسال 6 داروی جدید در كشور تولید و رونمایی خواهد شد.

وزیر بهداشت با یادآوری اینكه تولید این داروها اكنون آخرین مراحل بالینی تولید را می‌گذرانند، افزود: تولید 35 دارو و واكسن دیگر نیز در دستور كار قرار دارد.

دستجردی اظهار امیدواری كرد كه حداقل 10 نوع از این داروها تا پایان امسال تولید و به بازار عرضه شود.

وزیر بهداشت با بیان اینكه اقدامات بسیار خوبی در حوزه دارو، واكسن و تجهیزات پزشكی در كشور انجام شده است، اظهار امیدواری كرد در پایان امسال و همچنین نیمه نخست سال 92، تعداد زیادی از این تولیدات به بازار كشور عرضه شود تا بیماران از واكسن‌ها و داروها و تجهیزاتی داخلی استفاده كنند.

وی در ادامه درباره اقدامات انجام شده برای افزایش حقوق كاركنان مجموعه بهداشت و درمان كشور نیز اظهار داشت: تلاش می‌كنیم تا اعتبارات و بودجه‌های این وزارتخانه برای افزایش حقوق، بیشتر شود.

** ساختمان جدید بیمارستان سینا تا چند ماه آینده تكمیل می‌شود

دستجردی درمورد وضعیت بیمارستان سینا نیز اظهار داشت: بیمارانی كه به این بیمارستان مراجعه می‌كنند، بیماران خاصیی هستند كه بیشتر آنها سنین بالا و بیماری‌های متعدد دارند.

وی به حضور رییس جمهوری در این بیمارستان وعیادت وی از بیماران نیز اشاره كرد و گفت: آقای احمدی‌نژاد ضمن احوال‌پرسی از بیماران در بخش‌های مختلف، دستورات لازم برای رفع مشكلات آنها را نیز صادر كردند؛ ضمن آنكه پرستاران و پزشكانی كه بر بالین بیماران حضور داشتند نیز از سوی رییس‌جمهوری مورد تقدیر قرار گرفتند.

وزیر بهداشت ادامه داد: وظیفه ما این است كه حداكثر خدمات خود را به بیماران ارائه و سعی كنیم بیماران مراجعه‌كننده از خدمات ارائه شده رضایت داشته باشند؛ ضمن آنكه اگر مشكلاتی در هزینه‌ها دارند تا حد امكان این مشكلات را برطرف كنیم.

دستجردی همچنین با بیان اینكه ساختمان جدید بیمارستان سینا تا چند ماه آینده آماده و همه بخش‌ها به این ساختمان منتقل می‌شوند، افزود: با انتقال به ساختمان جدید، كیفیت خدمات و رضایت‌مندی بیماران نیز افزایش خواهد یافت.

وی اظهار داشت: بعد از انتقال به ساختمان جدید، ساختمان قدیمی بیمارستان به مركز تحقیقاتی تبدیل خواهد شد.

وزیر بهداشت افزود: بیمارستان سینا با 145 سال قدمت، كاملا مجهز و فوق تخصصی است و با توجه به كیفیت خدماتی كه به مردم ارائه می‌كند، تا حد بسیار زیادی توانسته رضایت مردم را جلب كند.

وی اضافه كرد كه در 4 ماه گذشته با تلاش دكتر غلامرضا پورمند، ریس بیمارستان سینا، بخش جراحی فك و شیمی درمانی نیز ایجاد شده است.

دستجردی در عین حال اظهار داشت كه اورژانس این بیمارستان نیز ارتقاء بسیار خوبی یافته است به طوری با داشتن متخصص طب اورژانس، توانسته به خوبی به بیماران رسیدگی كند.

وی یكی از بخش‌های منحصر به فرد در این بیمارستان را مركز تحقیقات ام.اس بیمارستان بیان كرد و گفت: اقداماتی كه در این مركز برای درمان بیماران ام‌اس مورد استفاده قرار می‌گیرد در بالاترین سطح در نوع خود در كشور است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha