پنجشنبه ۳ فروردین ۱۳۹۱ - ۲۱:۰۳
کد خبر: 44653

اگر می خواهید بدنی سالم داشته باشید به این 6 توصیه در سال جدید توجه كنید.

سلامت نیوز: اگر می خواهید بدنی سالم داشته باشید به این 6 توصیه در سال جدید توجه كنید.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران،‌ به این 6 توصیه در سال جدید توجه كنید:

1)اجتناب از دخانیات

نخستین توصیه به نوجوانان و جوانان بروند برای اجتناب از دخانیات (سیگار و قلیان) است خصوصاً قلیان که تصور نادرست کم ضرر بودن موجب اغفزایش مصرف آن شده است علاوه بر آثار سوء تنفسی و گوارشی، اثر مستقیم مضر دود در سرطان های مثانه، کلیه، معده و روده به اثبات رسیده است.

2) مصرف آب و مایعات کافی

برای پیشگیری از ابتلا به سنگ های ادراری، خصوصاً در افرادی که سابقه شخصی یا فامیلی ابتلا به سنگ دارند مصرف آب و مایعات کافی، تا حد کمرنگ شدن ادرار و پرهیز از مصرف بیش از اندازه نمک و پروتئین حیوانی مخصوصاً گوشت قرمز توصیه می شود.

3) برای اجتناب از عفونت های ادراری


رعایت بهداشت فردی و جنسی و مصرف مایعات کافی توصیه می گردد در صورت خونی شدن ادرار مراجعه فوری به پزشک برای بررسی های ساده ولی با اهمیت پزشکی ضروری است حتی اگر خون ادرار خود به خود برطرف شود.

4)پرهیز از استفاده از داروهای هورمونی


اجتناب از مصرف داروهای هورمونی برای علاقمندان به ورزش بدن سازی که علاوه بر آسیب های کبدی، مشکلات زیادی در زمینه باروری و روابط زناشویی ایجاد می کند.

5)سلامت در روابط جنسی


داشتن رژیم غذایی سالم، فعالیت فیزیکی و ورزشی منظم، کنترل دقیق قند خون در افراد مبتلا به قند خون بالا، کنترل دقیق وزن بدن و چربی خون در افراد با چربی خون بالا و در نهایت حفظ اعتدال و اجتناب از زیاده روی در روابط جنسی ضروری است.

6) چک سالیانه پروستات


برای تمامی مردان بالای پنجاه سال، سالیانه معاینه پروستات توسط اورولوژیست و آزمایش خون PSA توصیه می شود در افرادی که سابقه فامیلی سرطان پروستات دارند از چهل سالگی این بررسی ها انجام می گیرد، رژیم غذایی کم چرب لیکوپن موجود در گوجه فرنگی، روغن تخم کدو تنبل اثرات مفیدی در بیماران مبتلا به بزرگی پروستات دارند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha