پنجشنبه ۳ فروردین ۱۳۹۱ - ۲۱:۳۱
کد خبر: 44664
سلامت نیوز: معمولا درایام نوروز و در هنگام سفر های نوروزی مصرف سبزی ها كه از گروه های غذای اصلی هستند ، كمتر می شود.

سرپرست دفتر بهبود تغذیه جامعه وزارت بهداشت در گفت وگو با پایگاه اطلاع رسانی وزارت بهداشت، ضمن بیان این مطلب اظهار داشت:‌ سبزی ها به علت داشتن ویتامین ها، مواد معدنی، آنتی اکسیدان ها، و فیبرها نقش مهمی در پیشگیری و درمان انواع سرطان ها، بیماری های قلبی عروقی، سکته مغزی، پوکی استخوان، دیابت نوع 2 و چاقی دارند.

دكتر زهرا عبداللهی افزود: سبزی ها به دلیل داشتن فیبر باعث افزایش حرکات روده می شوند و بدین ترتیب از یبوست جلوگیری كرده همچنین فیبرها با کاهش فشار درون روده ، از بیماری هایی چون هموروئید و دیورتیکولوز جلوگیری می کنند.

وی با اشاره به این كه میوه ها و سبزی ها نقش محافظتی مهمی در ابتلا به سرطان کولون و رکتوم دارند،‌ تصریح كرد:‌ در ایام نوروز مصرف غذاهای چرب و سرخ شده معمولا درمیهمانی ها مصرف می شوند كه با مصرف سبزی ها و سالاد  میزان جذب چربی غذا كاهش پیدا می كند.

به گفته وی املاح معدنی مانند كلسیم ، منیزیوم ، فسفر ، آهن ، روی  و سلنیوم از جمله مواد معدنی بسیار ارزشمندی است كه در سبزیجات یافت می ‌شوند و تأثیر زیادی بر سلامت افراد دارند.

سرپرست دفتر بهبود تغذیه جامعه تصریح كرد:‌ درطول سفر های نوروزی كه معمولا سبزی وسالاد سالم ممكن است در دسترس نباشد می توان از گوجه فرنگی و خیار دركنار غذاها استفاده كرد.

وی به هموطنان توصیه كرد: در ایام نوروز برای جلوگیری از افزایش وزن و چاقی مصرف روزانه 4-3 واحد از گروه سبزی ها را فراموش نكنند زیرا می توانند از ابتلا به انواع بیماری ها جلوگیری كنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha