پنجشنبه ۳ فروردین ۱۳۹۱ - ۲۱:۳۴
کد خبر: 44665
سلامت نیوز: رعایت بهداشت فردی و خودداری از مصرف غذاهای نیم پز بهترین راه پیشگیری از ابتلا به بیماریهای روده ای در زمان سفر است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت بهداشت، مسئول واحد آموزشی مدیریت حوادث و فوریت‎های پزشكی دانشگاه علوم پزشکی مشهد با اشاره به اینکه در سفرهای برون شهری احتمال ابتلا به بیماریهای روده ای به ویژه در کودکان افزایش می یابد، گفت: شستشوی مرتب دستها با آب و صابون، نوشیدن آب سالم ( آب معدنی و یا آب جوشیده ) خودداری از خرید مواد غذایی غیر بهداشتی، خودداری از مصرف سبزی و سالاد در رستورانهای جاده ای و توجه به تاریخ تولید و انقضاء مواد غذایی را از جمله نکاتی عنوان کرد که در پیشگیری از مسمویت موثر است.

دکتر پوران قبادی افزود: در سفر به مناطق روستایی از مصرف لبنیات ، بستنی و شیر محلی خودداری و در طول سفر از لبنیات پاستوریزه استفاده شود.

وی با اشاره به اینکه استفاده از کنسرو هایی با قوطی های برآمده ، فرورفتگی و یا دارای نشتی می تواند به سلامتی فردی آسیب جدی وارد کند، گفت: درصورت استفاده از غذاهای کنسرو شده ابتدا آن را به مدت 20 دقیقه جوشانیده و سپس مصرف شود.

مسئول واحد آموزشی مدیریت حوادث و فوریت‎های پزشكی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: در صورت مشاهده علائمی همچون تهوع، استفراغ، دردهای شکمی و اسهال از بیمار بخواهید به آرامی دراز بکشد و حتی الامکان استراحت کند، به او مایعات رقیق و فراوان همچون ( آب، آبمیوه رقیق شده و یا چای کمرنگ) بدهید و هوای اتاق را تهویه کنید و در صورت بدتر شدن وضعیت بیمار با اورژانس 115 تماس و یا به سایر مراکز درمانی مراجعه کنید.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha