سلامت نیوز: چاقی و اضافه وزن در دوران کودکی و نوجوانی، عامل بیماری های عروق کرونر در 23 درصد مردان و 15 درصد زنان میانسال است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت بهداشت، معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کاشان گفت: چاقی احتمال بروز بیماریهای قلبی عروقی را در مردان تا 2 برابر و در زنان نزدیک به 5/2 برابر افزایش می دهد.

دکتر سید علیرضا مروجی با بیان این كه سفت و تنگ شدن رگها عامل زمینه ای اصلی در بیشتر بیماری های قلبی عروقی است، افزود: با وجود پیشرفت های وسیع تشخیصی و درمانی هنوز، یک سوم بیمارانی که دچار سکته های قلبی می شوند فوت می کنند و دو سوم آنهایی که زنده می مانند معمولا بهبودی کامل نمی یابند.

وی با اشاره به تاثیر یک یا چند عامل خطر در اکثر افرادی که دچار حملات قلبی می شوند، اظهار داشت: فشارهای روانی، کم تحرکی، تغذیه نا مناسب، سابقه خانوادگی، جنس مرد، سن بالا، شروع یائسگی در زنان، فشار خون بالا، ابتلا به دیابت، چاقی، اختلالات چربی خون و مصرف دخانیات از فاکتورهای خطر بیماری قلبی  عروقی است.

 وی انواع چاقی بر اساس نحوه توزیع چربی در بدن را به دو شکل، چاقی سیبی شکل (مردانه) و چاقی گلابی شکل (زنانه) بیان کرد و گفت: خطر چاقی شکمی بیش از سایر انواع چاقی است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha