سلامت نیوز: به گزارش سلامت نیوز به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت بهداشت، دکتر فاطمه بهمنش با اشاره به اینکه بروز التهاب در راههای هوایی موجب بروز بیماری آسم می شود گفت: علاوه بر عوامل وراثتی عوامل محیطی نیز همچون عفونتهای ویروسی، استنشاق دود سیگار، برودت هوا، آلرژنهای استنشاقی و غذایی نیز می تواند در ابتلاء به بیماری آسم موثر باشد.

فوق تخصص ایمونولژی و آلرژی کودکان سرفه، خس خس سینه، تنگی نفس، افزایش خلط، حساس بودن به بوها را از جمله نشانه های این بیماری اعلام کرد و گفت: این بیماری با چهار شدت موعدی ، خفیف ، متوسط و وخیم در بیماران بروز می کند .

وی خاطر نشان کرد: بر اساس مطالعات انجام شده در مشهد بر روی 133 کودک مبتلا به آسم 13 تا 14 که به منظور تعیین شیوع آلرژنهای استنشاقی صورت گرفت مشخص شده که 84 نفر معادل 2/63 درصد تست خراش پوستی مثبت به یکی از آلرژنهای استنشاقی داشتند.

دکتر فاطمه بهمنش افزود: در بیمارانی که در گروههای اول بیماری دسته بندی می شوند نیاز به درمان مداوم نیست و درمانهای کوتاه مدت در این بیماران به کار گرفته می شود اما در بیماران با میزان ابتلاء شدیدتر درمانهای مداوم و نگهدارنده حتی در زمانهای بدون علائم نیز استفاده می شود .

وی استفاده از داروهای کورتون دار استنشاقی را بهترین راه درمان این بیماری عنوان کرد و گفت استفاده منظم از داروهای تجویزی و اجتناب از حضور در محلهای محرک زا بهترین راه پیشگیری از حملات آسمی است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha