شنبه ۵ فروردین ۱۳۹۱ - ۱۵:۲۶
کد خبر: 44705

عضو فراکسیون مدیریت شهری و روستایی مجلس، طرح جامع کاهش آلودگی هوای تهران را مثبت ارزیابی کرد و گفت: متأسفانه آلودگی کلانشهرها به‌ویژه در تهران، اهواز، تبریز و اصفهان موجب افزایش مرگ‌ومیر و بروز بیماری‌های قلبی در افراد سالم شده است.

سلامت نیوز: عضو فراکسیون مدیریت شهری و روستایی مجلس، طرح جامع کاهش آلودگی هوای تهران را مثبت ارزیابی کرد و گفت: متأسفانه آلودگی کلانشهرها به‌ویژه در تهران، اهواز، تبریز و اصفهان موجب افزایش مرگ‌ومیر و بروز بیماری‌های قلبی در افراد سالم شده است.

سیدشریف حسینی در گفت‌وگو با خانه ملت، با اشاره به تصویب طرح جامع کاهش آلودگی هوای شهر تهران از سوی هیأت دولت، افزود: این طرح هم‌اکنون در مرحله ابلاغ قرار دارد، از این‌رو دولت باید هرچه سریع‌تر این طرح را به همه دستگاه‌های مربوطه ابلاغ کند.

نماینده مردم اهواز در مجلس شورای اسلامی، طرح جامع کاهش آلودگی هوای تهران را مثبت ارزیابی کرد و گفت: اجرای مناسب این طرح به‌طور حتم در کاهش آلودگی هوای کلانشهرها نقش به‌سزایی دارد.

وی ادامه داد: ارتقا دانش فنی در موتور خودرو، ارتقا کیفیت سوخت، توسعه حمل‌ونقل عمومی، حل و یا کاهش ترافیک شهر تهران، توسعه فضای سبز، ساماندهی معاینه فنی خودرو، آموزش همگانی به شهروندان و نصب و اجباری کردن کاتالیست‌ها در خودروها از مهم‌ترین محورهای این طرح به‌شمار می‌آید.

این نماینده مجلس هشتم، با تأکید بر اجرای طرح‌های کاهش آلودگی در کشورهای دیگر به‌ویژه کشورهای اروپایی، افزود: این کشورها با برنامه‌ریزی دقیق توانستند، این طرح را به‌صورت مناسبی اجرا و نتایج خوبی را کسب کنند.

عضو هیأت رئیسه کمیسیون صنایع و معادن مجلس هشتم، گفت: بر اساس قانون شرح وظایف همه سازمان‌های مرتبط با آلودگی هوا کلانشهرها تعیین شده‌ است، این در حالی است که سازمان‌هایی مانند محیط‌زیست، شهرداری، وزارت صنعت، معدن و تجارت و وزارت نفت به تعهدات خود پایبند نیستند.

حسینی با بیان این که بحران آلودگی، سلامت مردم کشور را به خطر انداخته است، گفت: متأسفانه آلودگی کلانشهرها به‌ویژه در تهران،رشت ، اهواز، تبریز و اصفهان موجب افزایش مرگ‌ومیر و بروز بیماران قلبی و افراد سالم شده است.

وی، با تأکید بر این که اجرای طرح‌هایی مانند طرح جامع کاهش آلودگی تنها نیازمند یک مدیر و تولیت خاص است، گفت: این متولی باید به‌گونه‌ای عمل کند که همه سازمان و دستگاه‌ها پاسخگوی اقدامات خود باشند.

عضو هئیت رئیسه کمیسیون صنایع و معادن مجلس، مشکل‌ اصلی طرح جامع کاهش آلودگی کلانشهرها را کمبود اعتبار خواند و افزود: دولت اگر خواستار اجرای این طرح و کاهش آلودگی است باید اعتبار لازم این طرح را اختصاص دهد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha