عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس، با بیان این که عملکرد دولت در اجرای قانون جامع کنترل دخانیات مطلوب نبوده است، افزود:براساس آمار گمرک، میزان واردات سیگار در نیمه نخست امسال به ۳۹ میلیون دلار رسیده این در حالی است که میزان سیگار وارداتی در شش ماهه نخست سال ۸۹ معادل ۱۵ میلیون دلار بوده است‌ که در همین رابطه شاهد رشد فاحش واردات سیگار در سال‌جاری هستیم.

سلامت نیوز: عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس، با بیان این که عملکرد دولت در اجرای قانون جامع کنترل دخانیات مطلوب نبوده است، افزود:براساس آمار گمرک، میزان واردات سیگار در نیمه نخست امسال به ۳۹ میلیون دلار رسیده این در حالی است که میزان سیگار وارداتی در شش ماهه نخست سال ۸۹ معادل ۱۵ میلیون دلار بوده است‌ که در همین رابطه شاهد رشد فاحش واردات سیگار در سال‌جاری هستیم.

علی‌اصغر حسنی در گفت‌وگو با خانه ملت، با بیان این که عملکرد دولت در اجرای قانون جامع کنترل دخانیات مطلوب نبوده است، افزود: برنامه‌ریزی نامناسب دولت موجب افزایش آمار مصرف‌کنندگان دخانیات شده است.

نماینده مردم لارستان و بخش خنج در مجلس شورای اسلامی، با تأکید بر بخش‌‌های مختلف قانون جامع کنترل دخانیات، گفت: یکی از بخش‌های این قانون چاپ تصاویر هشداردهنده روی محصولات دخانیات است.

وی با تأکید بر این ‌که چاپ تصاویر هشداردهنده بر روی دخانیات، یکی از راه‌های تأثیرگذار برای کاهش گرایش مردم به این‌گونه محصولات است، افزود: متأسفانه این قانون به طور کامل از سوی دولت اجرایی نشده است.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس هشتم، با بیان این که افزایش قیمت محصولات دخانیات به‌ویژه سیگار موجب کاهش استعمال این محصول می‌شود، گفت: طرح افزایش قیمت در کشور‌های دیگر اجرا و نتیجه‌های بسیار خوبی داشته است، از این‌رو مسئولان باید با افزایش قیمت دخانیات از رشد میزان گرایش جوانان به دخانیات جلوگیری کنند.

حسنی با تأکید بر عرضه دخانیات در اماکن عمومی به‌ویژه قهوه‌خانه‌ها، تصریح کرد: اجرای این طرح موجب می‌شود که جوانان به جای رفتن به اماکن بسته مانند خانه‌ها و انجام تخلفات بسیار، به اماکن عمومی بیایند و از اقدامات دیگر صرف‌نظر کنند.

براساس آمار گمرک، میزان واردات سیگار در نیمه نخست امسال به ۳۹ میلیون دلار رسیده این در حالی است که میزان سیگار وارداتی در شش ماهه نخست سال ۸۹ معادل ۱۵ میلیون دلار بوده است‌ که در همین رابطه شاهد رشد فاحش واردات سیگار در سال‌جاری هستیم، آمار کمرگ نیز با تأیید این مطلب از افزایش ۴۰/۱۵۵ درصدی واردات سیگار در قیاس با سال گذشته خبر می‌دهد، در این مدت سوییس، امارات متحده عربی و ترکیه نیز سه کشور عمده مبدأ واردات سیگار به کشور هستند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha