شنبه ۵ فروردین ۱۳۹۱ - ۱۵:۵۵
کد خبر: 44714
سلامت نیوز: نایب‌رئیس فراکسیون محیط‌زیست و توسعه‌پایدار مجلس، با بیان این که توسعه حمل‌ونقل عمومی از محورهای طرح جامع کاهش‌ آلودگی هوای کلانشهرها است، گفت: متأسفانه با وجود تلاش‌های مجلس در اختصاص اعتبار دو‌ میلیارد دلاری به ناوگان حمل‌ونقل عمومی، دولت هیچ اقدامی برای اختصاص این اعتبارات انجام نداده است.

محسن نریمان در گفت‌وگو با خانه ملت، با اشاره به اجرای و تصویب طرح جامع کاهش آلودگی هوای کلانشهرها از سوی مجلس شورای اسلامی، افزود: به‌طور حتم یکی از اقدامات مهم فراکسیون محیط‌زیست و توسعه‌پایدار و کمیسیون بهداشت و درمان تلاش برای تصویب این قانون بوده است.

نماینده مردم بابل در مجلس شورای اسلامی، با بیان این که توسعه حمل‌ونقل عمومی به‌ویژه قطار شهری از موضوعات پرداخته شده در طرح جامع کاهش‌ آلودگی هوای کلانشهرها است، گفت: متأسفانه با وجود تلاش‌های مجلس در اختصاص اعتبار دو‌ میلیارد دلاری به ناوگان حمل‌ونقل عمومی، دولت هیچ اقدامی برای اختصاص این اعتبارات انجام نداده است.

نریمان با تأکید بر این که هم‌اکنون پیشرفت طرح جامع کاهش آلودگی هوا در کلانشهرها بسیار ناچیز است، یاد‌آور شد: علت اصلی پیشرفت نکردن این طرح در کشور، نبود همکاری لازم میان مجلس و دولت بوده است.

نایب‌رئیس اول فراکسیون محیط‌زیست و توسعه‌پایدار مجلس هشتم، درباره محورهای طرح جامع کاهش آلودگی هوا کلانشهرها، توضیح داد: ارتقا دانش فنی در موتور خودرو، ارتقا کیفیت سوخت، توسعه حمل‌ونقل عمومی، حل و یا کاهش ترافیک شهر تهران، توسعه فضای سبز، ساماندهی معاینه فنی خودرو، آموزش همگانی به شهروندان و نصب و اجباری کردن کاتالیست‌ها در خودروها از مهم‌ترین محورهای این طرح به‌شمار می‌آید.

عضو هیأت رئیسه کمیسیون عمران مجلس هشتم، با اعلام این که اجرای طرح جامع کاهش آلودگی هوا کلانشهرها نیازمند اختصاص اعتبارات لازم از سوی دولت است، گفت: اختصاص ندادن اعتبار از سوی دولت و به تبع آن اجرایی نشدن این طرح موجب افزایش آلودگی هوای تهران و کلانشهرها می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha