عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس، با اشاره به اجرای ضعیف طرح پزشک خانواده از سوی دولت، گفت: این در طرح در پایه و با دید کلی بسیار مناسب و مطلوب بود، اما متأسفانه وزارت بهداشت، درمان و آموزش‌پزشکی قادر به‌اجرای کامل پزشک خانواده نبوده است.

سلامت نیوز: عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس، با اشاره به اجرای ضعیف طرح پزشک خانواده از سوی دولت، گفت: این در طرح در پایه و با دید کلی بسیار مناسب و مطلوب بود، اما متأسفانه وزارت بهداشت، درمان و آموزش‌پزشکی قادر به‌اجرای کامل پزشک خانواده نبوده است.

عبدالعزیز جمشیدزهی در گفت‌وگو با خانه ملت، اجرای طرح پایه‌ای و کلی پزشک خانواده را مثبت ارزیابی کرد و افزود: این در طرح در پایه و با دید کلی بسیار مناسب و مطلوب بود، اما متأسفانه وزارت بهداشت، درمان و آموزش‌پزشکی قادر به‌اجرای کامل پزشک خانواده نبوده است.

نماینده مردم سراوان در مجلس شورای اسلامی، با تأکید بر اجرای ضعیف طرح پزشک خانواده در مناطق محروم سه استان خوزستان، چهارمحال ‌و ‌بختیاری و سیستان و بلوچستان، گفت: اصلی‌ترین بخش مغفول مانده این طرح در استان‌های پایلوت نبود یا کمبود نیروی انسانی بوده است.

وی با اعلام این که هم‌اکنون وزارت بهداشت، درمان و آموزش‌پزشکی قادر به تأمین نیروی انسانی طرح پزشک خانواده نیست، افزود: این وزارتخانه باید ساختار برنامه‌ریزی‌های خود را تغییر دهد و تمام نواقص پیش‌روی تأمین نیروی انسانی را برطرف کند.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس، با بیان این که حل مشکل کمبود نیروی انسانی در افزایش تربیت متخصص و پزشک نهفته است، یاد‌آور شد: هم‌اکنون به‌علت این که حوزه نظام سلامت کشور با کمبود نیروی متخصص روبه‌رو است، هیچ پزشکی مایل به اشتغال در مناطق محروم نیست، از این‌رو باید با افزایش تربیت این افراد، زمینه را برای اجرای طرح پزشک خانواده فراهم کند.

این نماینده مجلس هشتم، با تأکید بر این که مشکل اجرایی نشدن طرح پزشک خانواده کمبود اعتبارات نیست، افزود: در چند سال اخیر از سوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش‌پزشکی، اعتبارات به‌صورت مطلوب و کافی برای اجرای این طرح اختصاص داده شده است.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس هشتم، با انتقاد از اظهارنظر مسئولان مبنی‌بر اجرایی شدن طرح پزشک خانواده در اوایل سال ۹۱، گفت: در صورت اجرایی شدن این طرح در سال آینده به‌طور حتم وزارت بهداشت و درمان با مشکلات اعتباری روبه‌رو می‌شود.

طرح پزشک خانواده از سال ۸۴ در مناطق روستایی و شهرهای زیر ۲۰ هزار نفر به اجرا در آمده است، در این طرح افزون‌بر ۲۲ میلیون نفر زیر پوشش برنامه پزشک خانواده و نظام ارجاع قرار گرفته‌اند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha