شنبه ۱۲ فروردین ۱۳۹۱ - ۲۲:۴۲

دانشمندان در آمریکا می گویند برای اولین بار توانسته اند بزرگترین عمل پیوند صورت را انجام دهند.

سلامت نیوز: دانشمندان در آمریکا می گویند برای اولین بار توانسته اند بزرگترین عمل پیوند صورت را انجام دهند.
در نتیجه این عمل پیوند که در بیمارستان مری‌لند صورت گرفت گیرنده، ریچارد نوریس صورتی جدید از جمله فک، دندان و زبان دریافت کرد.
ریچارد نوریس، 37 ساله از 15 سال پیش که گلوله ای تصادفا به صورتش شلیک و شدیدا مجروح شد، خانه را ترک نکرده بود و در مواقع ضروری که مجبور بود بیرون برود صورتش را با ماسک می‌پوشاند.
هزینه این جراحی توسط نیروی دریایی آمریکا پرداخت شده است که امیدوار است تکنیک جدید در عمل پیوند برای مجروحان جنگی عراق و افغانستان موثر واقع شود.
گروه جراحان با استفاده از اعضای بدن یک اهدا کننده همزمان روی 5 نفر عمل پیوند انجام دادند. مجموعه این عمل های جراحی 72 ساعت به طول انجامید. از این میان تنها عمل پیوند صورت آقای نوریس بود که 36 ساعت طول کشید.
 
او لب ها و بینی خود را در اثر سانحه تیراندازی از دست داده بود و حرکات دهانش بسیار محدود شده بود.
ادواردو رودریگز، سرپرست گروه جراحان می گوید حال دیگر آقای نوریس می تواند به زندگی عادی خود بازگردد.
وی گفت: "هدف ما آن است که امکان بازگشت اعضای صورت به کارکرد اصلی آن را فراهم کنیم و در ضمن از نظر زیبایی نیز نتایج مطلوبی به دست آوریم."
گروه جراحان در دانشگاه مری‌لند می گویند که آقای نوریس اکنون می تواند دندان های خود را مسواک بزند، ریش خود را بتراشد و حس بویایی خود را بازیافته است.
دولت آمریکا برآورد کرده است که حدود 200 سرباز مجروح ممکن است برای دریافت عمل پیوند صورت واجد شرایط باشند.
 
به گزارش بی بی سی، اولین پیوند صورت در سال 2005 در فرانسه روی زنی انجام شد که صورتش توسط سگ خانگی اش به شدت آسیب دیده بود.
در سال 2010 نیز اولین پیوند کامل صورت در اسپانیا صورت گرفت.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha