دوشنبه ۱۴ فروردین ۱۳۹۱ - ۰۸:۳۷
کد خبر: 44770
سلامت نیوز :نتایج یک تحقیق چند ساله علمی در امریکا نشان می دهد مصرف مداوم گوشت قرمز و فرآورده های آن مانند سوسیس و کالباس باعث افزایش مرگ و میرهای زود هنگام می شود.
به گزارش سلامت نیوز  به نقل از  شبکه تلویزیونی بی بی سی عربی ، مرکز جهانی مطالعات سرطان نیز اعلام کرده است باید مصرف فرآورده های گوشتی به صورت کامل متوقف شود.
براساس تحقیقات پژوهشگران دانشگاه هاروارد مصرف مداوم گوشت قرمز و فرآورده های آن باعث افزایش سرطان و بیماریهای قلبی می شود .
قبلا این موضوع روشن بود که زیاده روی در مصرف گوشت قرمز برای سلامتی بدن ضرر دارد اما تحقیقات دانشگاه هاروارد نشان می دهد زیانهای ناشی از مصرف گوشت قرمز ، بیشتر از آن چیزی است که تصور می شد .
پژوهشگران دانشگاه هاروارد در طول چندین سال تحقیق با بررسی وضع سلامت جسمانی صد و بیست هزار مصرف کننده گوشت قرمز و فرآورده های آن به این نتیجه رسیده اند که مصرف روزانه مقادیر اضافی گوشت قرمز باعث می شود سیزده درصد بر مرگ و میرهای زودهنگام افزوده شود.
این رقم برای فرآورده های گوشتی ، بیست درصد اعلام شده است .
« وارت ولت » از بخش تغذیه در دانشگاه هاروارد گفت : خطرات زیادی از بابت استفاده از گوشت و فرآورده های گوشتی و افزایش مرگ ومیرهای زودهنگام وجود دارد اما استفاده از فرآورده های گوشتی خطرناکتر است .
برخی انجمنها می گویند گوشت ، غذای اصلی بدن است اما به کسانی که از آن زیاد مصرف می کنند توصیه کرده اند مصرف آن را کاهش دهند .
اما کمیته مشورتی که بخش گوشت انگلیس این کمیته را پشتیانی مالی می کند با نتایج این تحقیق مخالفت و اعلام کرده است مصرف گوشت بخشی از رژیم غذایی انسان است و نباید به این تحقیق استناد شود تا مصرف کنندگان را متقاعد کرد که مصرف گوشت خود را کاهش دهند
منبع :پورتال خبری البرز

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha