نایب رئیس کمیسیون کشاورزی با بیان این که سرانه مصرف شیر و لبنیات در کشورمان نصف سرانه جهانی است، اظهار داشت: تا زمانی که قیمت شیر خام تحت تاثیر نرخ نهاده های دامی رو به افزایش می گذارد نمی توان به کاهش قیمت شیر و لبنیات برای مصرف کننده امیدوار بود.

سلامت نیوز: کاظم فرهمند حل مشکل قیمت خرید شیر خام را در گروی دخالت دولت دانست و گفت: در ماههای اخیر قیمت نهاده‌های دامی به حدی افزایش یافته که تاثیر مستقیم خود را بر قیمت شیر خام و به تبع آن لبنیات برجا گذاشته است.

نایب رئیس کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس در گفت‌وگو با خانه ملت با بیان این که قیمت شیر خام در سال ۹۰ در دو مرحله افزایش یافت، گفت: به دنبال افزایش قیمت نهاده ها و برای حمایت از تولید چنین تصمیماتی برای قیمت شیر خام گرفته شد.

نماینده مردم مهریز، بافق، ابرکوه و خاتم در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: با این میزان افزایش قیمت نهاده ها دامدار باید شیر خام را به قیمتی بفروشد که دچار ضرر و زیان نشود زیرا در غیر این صورت تولیدکننده نمی تواند به تولید ادامه دهد که این موضوع در مورد دامداران خرده پا بیشترصدق می کند.

وی با تاکید بر این که افزایش قیمت شیر خام بر نرخ محصولات لبنی تاثیر مستقیم دارد، افزود: دولت برای رفع این مشکل باید دو راهکار اساسی را در دستور کار قرار دهد.

 فرهمند عنوان کرد: دولت باید قیمت نهاده‌های دامی را پایین آورده و شرایطی را فراهم کند که این نهاده‌ها با قیمت مناسب به دست دامداران برسد.

این نماینده مجلس هشتم تصریح کرد: همچنین دولت می تواند بخشی از یارانه شیر و لبنیات را تامین کرده و شرایطی را فراهم کند که قیمت این محصولات برای مصرف‌کننده افزایش نیابد و سرانه مصرف شیر و لبنیات بیش از این کاهش نیابد.

وی با بیان این که سرانه مصرف شیر و لبنیات در کشورمان نصف سرانه جهانی است، اظهار داشت: تا زمانی که قیمت شیر خام تحت تاثیر نرخ نهاده های دامی رو به افزایش می گذارد نمی توان به کاهش قیمت شیر و لبنیات برای مصرف کننده امیدوار بود.

نایب رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس در مورد تعیین قیمت شیر و فرآورده‌های لبنی به صورت عرضه و تقاضا گفت:  برای این که قیمت شیر و فرآورده های لبنی در سیستم عرضه و تقاضا تعیین شود باید حمایت های لازم از بخش تولید انجام شود تا به دنبال افزایش تولید قیمت تمام شده نیز کاهش یابد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha