عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با اشاره به اجرای سیاست‌های نامناسب وزارت بهداشت، درمان و آموزش‌ پزشکی در تولید داروی داخلی، افزود: متأسفانه شرکت‌های داروساز به کیفیت داروهای خود بها نمی‌دهد و هم‌اکنون فاصله کیفیت داروهای خارجی با داروهای داخلی زیاد است.

سلامت نیوز: عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با اشاره به اجرای سیاست‌های نامناسب وزارت بهداشت، درمان و آموزش‌ پزشکی در تولید داروی داخلی، افزود: متأسفانه شرکت‌های داروساز به کیفیت داروهای خود بها نمی‌دهد و هم‌اکنون فاصله کیفیت داروهای خارجی با داروهای داخلی زیاد است.

عبدالعزیز جمشیدزهی در گفت‌وگو با خانه ملت، با اشاره به اجرای سیاست‌های نامناسب وزارت بهداشت، درمان و آموزش‌ پزشکی در تولید داروی داخلی، افزود: متأسفانه شرکت‌های داروساز به کیفیت داروهای خود بها نمی‌دهد و هم‌اکنون فاصله کیفیت داروهای خارجی با داروهای داخلی زیاد است.

نماینده مردم سراوان در مجلس شورای اسلامی، با انتقاد از بررسی و پژوهش نکردن  داروسازان بر روی کیفیت داروهای تولیدی، یاد‌آور شد: نبود استانداردهای لازم موجب پایین آمدن کیفیت محصولات دارویی شده است.

وی کیفیت پایین مواد اولیه را یکی دیگر از علت‌های عدم استقبال به داروهای داخلی خواند و تصریح کرد: هم‌اکنون بیشتر مواد اولیه داروهای تولید داخل از کشورهای آسیایی و امریکای جنوبی تأمین می‌شود و این در حالی است که بیشتر این مواد اولیه از کیفیت نامطلوبی برخوردار است.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس هشتم، با تأکید بر این که علت اصلی گرایش پزشکان به تجویز داروهای خارجی پایین بودن کیفیت این‌گونه محصولات است، افزود: به‌طور حتم شکوفایی صنعت داروسازی کشور با تغییر سیاست‌گذاری‌های وزارت بهداشت، درمان و آ<وزش‌پزشکی محقق می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha