منتقدان انتصاب مرتضوی معتقدند که وی صلاحیت قرارگرفتن در راس تامین اجتماعی را ندارد چرا که وی دارای کارنامه پرحاشیه ای بوده و دستگاه تخصصی و اقتصادی تامین اجتماعی را با حاشیه های زیادی همراه خواهد کرد.

سلامت نیوز :25 آذرماه 1388 محمود احمدی نژاد رییس جمهور در حکمی "سعید مرتضوی" را به عنوان نماینده ویژه رییس جمهور و رییس ستاد مبارزه با قاچاق كالا و ارز منصوب کرد.
به گزارش جهان، یک سال و سه ماه بعد نیز عبدالرضا شیخ الاسلامی وزیر کار، رفاه و تامین اجتماعی در حکمی که حیرت بسیاری را برانگیخت، مرتضوی را به عنوان مدیر عامل صندوق تامین اجتماعی منصوب کرد. حکمی که گفته شد با اصرار رییس جمهور امضا شده است.

منتقدان انتصاب مرتضوی معتقدند که وی صلاحیت قرارگرفتن در راس تامین اجتماعی را ندارد چرا که وی دارای کارنامه پرحاشیه ای بوده و دستگاه تخصصی و اقتصادی تامین اجتماعی را با حاشیه های زیادی همراه خواهد کرد.

در این باره جمعی از نمایندگان شاخص مجلس ابتدا به وزیر کار هشدار دادند که از این انتصاب صرف نظر کند. اما بی توجهی وزیر، نمایندگان را مجبور به طرح موضوع استیضاح کرد. در این باره پرویز سروری، نماینده مردم تهران در مجلس با تاکید بر اینکه مرتضوی و سوابق او هیچ تناسبی با مسئولیت مدیرعاملی صندوق تامین اجتماعی ندارد، از استیضاح وزیر کار بخاطر این انتصاب خبر داد.
نکته دیگری که این روزها بر دامنه اعتراضات و حاشیه سازی ها به انتصاب مرتضوی افزوده این است که با وجودی که در حکم وی به عنوان مدیر عامل صندوق تامین اجتماعی هیچ نامی از عنوان "نماینده ویژه رییس جمهور" نیامده، اما وی در سازمان متبوعش با این عنوان فعالیت و امضا می کند.
این در حالی است که عنوان نماینده ویژه رییس جمهور تنها مربوط به مسئولیت مرتضوی در ستاد مبارزه با قاچاق بوده و ارتباطی به مسئولیت وی در سازمان تامین اجتماعی ندارد. از سوی دیگر حکم مدیر عامل تامین اجتماعی توسط وزیر کار امضا می شود و وزیر هم حق دادن عنوان نمایندگی ویژه رئیس جمهور به افراد را ندارد. پیگیری های خبرنگار جهان حاکیست که مرتضوی هیچ ماموریتی از جانب رییس جمهور در تامین اجتماعی ندارد اما برخی تلاش دارند که عکس این واقعیت را وانمود کنند.
 
روشن است که ریاست سازمان تامین اجتماعی با نمایندگی ویژه رییس جمهور هیچ ارتباطی ندارد؛ موضوعی که بر ابهامات انتصاب مرتضوی افزوده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha