سلامت نیوز: اساسنامه « سازمان بیمه سلامت» در دولت به تصویب رسید که پس از تایید شورای نگهبان در زیر مجموعه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی تشکیل می شود.

سید عبدا...عمادی، معاون رفاه اجتماعی وزیر تعاون با بیان این مطلب به خراسان گفت: در آخرین جلسه هیئت دولت در سال گذشته، اساسنامه سازمان بیمه سلامت به تصویب رسید و برای تایید نهایی و طبق روال که تمامی اساسنامه های سازمان ها باید به تایید شورای نگهبان برسد، به این شورا ارسال شد.

وی در پاسخ به این سوال که این سازمان از تجمیع چه صندوق های بیمه ای ایجاد می شود گفت: سازمان بیمه سلامت در واقع همان سازمان بیمه خدمات درمانی و متشکل از چند صندوق بیمه ای است که با شرح وظایف جدید که در اساسنامه ذکر شده است تشکیل می شود و تشکیل آن براساس قانون برنامه پنجم توسعه است.عمادی هم چنین افزود: سازمان بیمه سلامت زیر مجموعه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی خواهد بود و پس از تایید شورای نگهبان سازمان بیمه سلامت از سوی دولت ابلاغ می شود.

وی به فارس نیز گفت: امکانات لازم برای تشکیل سازمان بیمه سلامت فراهم شده است و تمامی سازمان های بیمه گر زیر مجموعه سازمان بیمه خدمات درمانی قرار می گیرند که در نتیجه تمامی مشکلات در بخش درمان و سلامت برطرف می شود.دکتر امامی رضوی معاون وزیر بهداشت نیز در این باره به خراسان گفت: در سال گذشته اساسنامه سازمان بیمه سلامت تهیه شد و پس از کارشناسی در معاونت برنامه ریزی ریاست جمهوری به تصویب رسید و برای تایید نهایی به هیئت دولت ارسال شد.

دکتر سید رمضان محسن پور، معاون پارلمانی وزیر بهداشت نیز با اشاره به این که تشکیل سازمان بیمه سلامت از وظایف تعیین شده در قانون برنامه پنجم توسعه است به خراسان گفت: براساس برنامه پنجم توسعه دولت موظف به تشکیل سازمان بیمه سلامت از تجمیع صندوق  و سازمان های بیمه گر است که همه این صندوق ها به جز صندوق تامین اجتماعی در سازمان بیمه خدمات درمانی ادغام و سازمان بیمه سلامت تشکیل می شود.

وی افزود: بر این اساس از سال گذشته کار تدوین اساسنامه و شرح وظایف این سازمان آغاز شد و با همکاری وزارت تعاون و بهداشت تهیه و برای بررسی های کارشناسی به معاونت برنامه ریزی و راهبردی ریاست جمهوری ارسال شد.

بنا به گفته این مسئول در سال گذشته معاونت برنامه ریزی اساسنامه را تصویب و برای تصویب نهایی به هیئت دولت ارسال کرد.وی افزود: براساس قانون دولت موظف است تدوین و تصویب اساسنامه سازمان بیمه سلامت را ظرف ۶ ماه انجام دهد که از این مدت بسیار گذشته است و باید هرچه زودتر تکلیف تشکیل سازمان بیمه سلامت مشخص شود.

محسن پور هم چنین با اشاره به این که با تشکیل سازمان بیمه سلامت وضعیت خدمات بیمه ای ارتقا می یابد گفت: با ادغام سازمان های بیمه ای در سازمان بیمه خدمات درمانی و تشکیل سازمان بیمه سلامت، خدمات رسانی یکپارچه می شود و همه بیمه شدگان خدمات یکسانی دریافت می کنند علاوه بر این که اعتبارات بیمه ای تجمیع می شود.سید عبدا... عمادی در گفت وگو با فارس در پاسخ به این پرسش که امسال کدام یک از استان های کشور در طرح پزشک خانواده شرکت خواهند کرد اظهار داشت: هنوز تصمیم نهایی در این خصوص گرفته نشده است و رایزنی ها در این خصوص وجود دارد.وی تصریح کرد: وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی طی سال گذشته جلسه های متعددی را با مسئولان بیمه خدمات درمانی و تامین اجتماعی در خصوص طرح پزشک خانواده داشته است که به زودی استان های جدید در این طرح معرفی خواهند شد.عمادی اضافه کرد: با برنامه ریزی انجام شده محدودیتی برای تامین اعتبار در بخش طرح پزشک خانواده وجود ندارد و تمامی امکانات برای اجرای مرحله دوم وجود دارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha