رئیس مركز تحقیقات سرطان دانشگاه علوم پزشكی تهران درباره میزان تاثیرپذیری داروهای ضد سرطان گفت: تاثیر 30 تا 40 درصدی داروهای ضدسرطان طی 15 سال اخیر به 60 تا 65 درصد در زمان فعلی رسیده است.

سلامت نیوز: رئیس مركز تحقیقات سرطان دانشگاه علوم پزشكی تهران درباره میزان تاثیرپذیری داروهای ضد سرطان گفت: تاثیر 30 تا 40 درصدی داروهای ضدسرطان طی 15 سال اخیر به 60 تا 65 درصد در زمان فعلی رسیده است.

 محمدعلی محققی، درباره میزان اثربخشی داروهای ضدسرطان گفت: داروهای موجود در كشور یا تولید مجدد یا باز مهندسی داروهایی هستند كه پیش از این كشف شده و در كارآزمایی‌های بالینی میزان اثربخشی‌شان به اثبات رسیده و در برنامه‌های تحقیقاتی یا تولیدی شركت‌های دارویی با یك كیفیت استاندارد به مرحله تولید داخل رسیده و عرضه می‌شوند.

وی ادامه داد: گروه دیگری از داروها، آنهایی هستند كه ادعا می‌شود خواص ضد سرطانی دارند كه یك موضوع تازه نیست و در دنیا هم بسیار مرسوم است. از مجموع ادعاهایی كه در طول یك سال مطرح می‌شوند، عده قلیلی شرایط لازم و استانداردهای كافی را دارند و مجوز پیدا می‌كنند تا در فاز اول، دوم و سوم كارآزمایی‌های بالینی و منحصرا در مراكز معتبر تحقیقاتی، دانشگاهی و علمی مورد استفاده قرار بگیرند.

رئیس مركز تحقیقات سرطان دانشگاه علوم پزشكی تهران با بیان اینكه اكنون روی حدود 3 مورد از داروهای ضدسرطان مطالعاتی در حال انجام است، گفت: به طور كلی باید گفت روند تاثیرپذیری دارویی برای بیماری سرطان‌ و در شیمی‌درمانی‌ها طی 15 سال گذشته رو به بهبودی و افزایش گذاشته و كارایی حدود 30 تا 40 درصد طی 15 سال قبل را به 60 تا 65 درصد در شرایط و زمان فعلی رسانده است.

منبع: روزنامه وطن امروز

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha