سه‌شنبه ۱۵ فروردین ۱۳۹۱ - ۱۲:۴۷
کد خبر: 44945

مصرف خوراکی های طبیعی به دلیل داشتن مواد مغذی و تاثیر بر فعل و انفعالات بدن باعث تقویت سیستم ایمنی می شود و از طرفی با بعضی از بیماری ها مقابله می کند.

سلامت نیوز: مصرف خوراکی های طبیعی به دلیل داشتن مواد مغذی و تاثیر بر فعل و انفعالات بدن باعث تقویت سیستم ایمنی می شود و از طرفی با بعضی از بیماری ها مقابله می کند. در این مطلب به نقل از «prevention»به درمان خانگی برخی از بیماری ها پرداخته ایم و تاثیر برخی از خوراکی ها را بر سلامت بدن یادآوری می کنیم.

دید معیوب:

مواد غذایی غنی از ویتامینA مانند اسفناج خام، برگ شلغم، سرشیر، پنیر، کره، گوجه فرنگی، کاهو، هویج، برگ کلم، دانه سویا، نخود سبز و شیر تازه مصرف کنید.

دیابت:


گریپ فروت موثرترین میوه ای است که با دیابت مقابله می کند. بنابراین روزانه از این میوه استفاده کنید.

گوش درد:

۴عدد حبه سیر را در مقداری آب بجوشانید، له کنید و کمی نمک به آن اضافه کنید. مواد به دست آمده را در پارچه بپیچید و روی گوشی که درد می کند، قرار دهید.ویتامینC تب و التهاب را کاهش می دهد. روی نیز عفونت گوش را کاهش می دهد بنابراین مواد حاوی روی را به رژیم غذایی خود اضافه کنید. از مصرف برخی مواد غذایی به خصوص لبنیات مانند شیر، کره و پنیر که عفونت گوش را تشدید می کند، بپرهیزید.

بیماری لثه:

مقداری روغن میخک را روی لثه بمالید یا این که به آرامی میخک بجوید.با خمیردندانی حاوی روغن مریم گلی، نعناع و... مسواک بزنید. روزی ۲بار با آب نمک غرغره کنید.برای درمان ورم لثه، با دهان شویه ضدباکتریایی غرغره کنید.

ریزش مو:

یکی از بهترین درمان ها، ماساژ آرام پوست سر با انگشتان است. این کار باعث افزایش گردش خون، در پوست سر و شادابی مو می شود.

سردرد:

هرروز ناشتا یک عدد سیب با کمی نمک بخورید تا شاهد اثر معجزه گر آن شوید.سردرد بر اثر باد سرد را با دارچین درمان کنید. مخلوطی از پودر دارچین و آب را روی پیشانی بمالید.

سوزش سردل:

چای زنجبیل تازه در رفع سوزش سردل موثر است.

زنجبیل تازه به غذا اضافه کنید.مصرف فیبر را بالا ببرید. فیبر در جذب اسید و گاز اضافه و در دفع سموم موثر است.روزی حداقل ۸لیوان آب بخورید.چای حاوی مقداری کم و مساوی مخلوطی از نعناع، بابونه، زنجبیل، ریشه شیرین بیان و علف گربه را پس از شام مصرف کنید.

تبخال:

برای مدت چند دقیقه یخ را روی تبخال بمالید. یا این که کیسه چای ولرم را به مدت نیم ساعت روی تبخال قرار دهید.

عصاره لیموترش نیز برای درمان تبخال موثر است.مواد غذایی غنی از ویتامین، روی و آهن مصرف کنید. میوه و سبزی فراوان را در رژیم غذایی بگنجانید.

کلسترول بالا:

۲قاشق غذاخوری تخم گشنیز را در یک پیمانه آب بجوشانید از صافی رد کنید و بگذارید خنک شود. این مایع را روزی ۲بار مصرف کنید.تخم آفتابگردان حاوی اسید لینولیک است که کاهش دهنده رسوب کلسترول خون است.مصرف فیبر را بالا ببرید زیرا فیبر در کاهش کلسترول موثر است.

فشارخون بالا:

روزی ۲بار مخلوطی از یک قاشق مرباخوری عسل، یک قاشق مرباخوری آب زنجبیل و یک قاشق مرباخوری پودر زیره مصرف کنید. اضافه کردن پودر برگ گشنیز یا رازیانه نیز مفید است.

منبع: روزنامه خراسان

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha