سه‌شنبه ۱۵ فروردین ۱۳۹۱ - ۱۲:۵۴
کد خبر: 44947

مصرف موادغذایی غنی از کربوهیدرات به خصوص قند معمولی باعث افزایش سریع میزان قند خون و گلوکز و ترشح هورمون انسولین می شود.

سلامت نیوز: مصرف موادغذایی غنی از کربوهیدرات به خصوص قند معمولی باعث افزایش سریع میزان قند خون و گلوکز و ترشح هورمون انسولین می شود. مصرف بیش از حد کربوهیدرات اغلب به ترشح بیش از حد انسولین می انجامد و به مرور زمان سبب می شود سلول های عضلانی حساسیت خود را به این هورمون از دست بدهد. سوالی که پیش می آید این است که چگونه می توان بدون این که از خوردن غذاهای حاوی کربوهیدرات زیاد پرهیز کرد، در میزان قند خون تعادل ایجاد کرد؟

به نوشته سایت «Prevention» با استفاده از مواد طبیعی که مانع از جذب موادغذایی کربوهیدراتی و ورود آن به خون می شود، می توان قند خون را کنترل کرد.

*۱۰تا۳۰ دقیقه قبل از صرف شام تنقلات چرب مانند مغز بخورید تا احساس سیری طولانی تری در شما ایجاد شود.چربی ها نیز عملکرد دریچه معده را محدود و هضم غذا را نیز کند می کند.

*قبل از صرف غذای اصلی سالاد میل کنید. میوه و سبزیجات حاوی فیبرهای قابل حل است که میزان جذب قند را در خون کاهش می دهد.

*به سالاد خود سرکه اضافه کنید. سرکه عملکرد آنزیمی به نام «آمیلاز» را که کربوهیدرات را به قند ساده تبدیل می کند، خنثی می سازد. علاوه بر آن حساسیت سلول ها را به انسولین افزایش می دهد.

*به وعده غذایی خود، پروتئین اضافه کنید. به عنوان مثال با اسپاگتی گوشت بخورید تا بدن انسولین کمتری ترشح کند.پروتئین مانع از افزایش گلوکز در خون می شود.

*سبزی هایی که کمتر پخته شده است، کندتر هضم می شود. سبزی حاوی فیبر است و زمان پخت طولانی فیبر را حل می کند و نمی گذارد قند را به تله بیندازد. علاوه بر آن، سبزی هایی که کمتر پخته می شود، کندتر هضم می شود و در نتیجه احساس سیری طولانی تری در فرد ایجاد می کند.

منبع: روزنامه خراسان

    

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha