سه‌شنبه ۱۵ فروردین ۱۳۹۱ - ۱۴:۵۵
سلامت نیوز: مدیر پرستاری بیمارستان شهید مطهری گفت: به ازای هر تخت سوختگی، 5/1 پرستار نیاز است، ولی اكنون 50 پرستار حرفه‌ای به 120 بیمار سوختگی در 4 شیفت خدمات ارائه می‌كنند و گاهی رسیدگی به 7 تا 10 بیمار بر عهده یك پرستار است.

شیده گنجه‌ای در مورد وضع پرستاران بخش سوختگی به فارس گفت: امروزه در دنیا برای درمان سوختگی از روش‌های نوین استفاده می‌شود و درمان‌های سنتی چندان كاربردی ندارد.

وی تصریح كرد: پانسمان‌های نوین، استفاده از پوست‌های بایوسینتتیك، استفاده از كشت پوست و بانك پوست از جمله مواردی هستند كه زمان اقامت بیمار را در بیمارستان سوختگی كم می‌كند.

مدیر پرستاری بیمارستان سوختگی شهید مطهری اضافه كرد: همچنین استفاده از روش‌های نوین درمانی برای سوختگی طبق آمار كشورهای پیشرفته میزان مرگ و میر را كاهش داده، درصد بهبود را بالا برده و میزان عفونت زخم‌های سوختگی را هم كمتر می‌كند.

وی شیوه متداول برای درمان سوختگی را در بیمارستان‌های سوختگی كشور سنتی اعلام كرد و اذعان داشت: استفاده از باند، گاز پمادها و محلول‌های شست‌وشوی بسیار محدود را برای درمان سوختگی استفاده می‌كنیم، در حالی‌كه اكنون در دنیا براساس ترشح خاصی كه هر زخمی دارد، پانسمان و مواد شست‌وشوی مخصوص داریم.

گنجه‌ای گرانقیمت بودن این مواد و نداشتن پوشش بیمه‌ای را از دلایل استفاده نكردن از پانسمان و موارد شست‌وشوی مخصوص اعلام كرد و گفت: پرداخت هزینه این‌گونه موارد از عهده ما خارج است و بیمار هم قادر به پرداخت نیست و امیدواریم بیمه‌ها در مورد پوشش هزینه‌های درمان سوختگی پررنگ‌تر وارد عمل شوند.

وی با اشاره به استاندارد شمار پرستارانی كه باید به بیمار سوختگی خدمت ارائه كنند، افزود: در دنیا اثبات شده است كه حجم كاری كه در 24 ساعت پرستار باید برای بیمار سوختگی انجام دهد، بسیار حجیم‌تر از كار پرستارانی است كه در بخش‌های دیگر فعالیت می‌كنند. به عنوان مثال اتاق پانسمان‌های سوختگی سخت‌ترین قسمت كار پرستاری است و به دلیل نداشتن نیروی كافی براساس استانداردها باید بیمارانمان را با چنگ و دندان مراقبت كنیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha