چهارشنبه ۱۶ فروردین ۱۳۹۱ - ۰۹:۱۳
سلامت نیوز: زن جوان برای گرفتن طلب سه میلیونی خود یك شبكه سرقت مسلحانه تشكیل داد و خودروی پژوی مرد بدهكار را سرقت كرد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی پلیس، 28 اسفند سال گذشته ماموران كلانتری 117 جوادیه در جریان درگیری و سرقت مسلحانه یك دستگاه خودرو پژو پارس، از داخل یك گاراژ در خیابان رجایی قرار گرفتند. در ادامه ماموران با حضور در محل به تحقیق از دوپسر خاله به نام‌های سعید و ابراهیم پرداختند.

آنها كه آثار ضرب و جرح بر روی بدنشان مشهود بود در بازجویی‌ها اظهار داشتند: چند مرد به سركردگی یك زن به نام رعنا كه همگی آنها مسلح به انواع سلاح سرد و همچنین اسلحه كمری بودند، ساعت 9 صبح امروز به زور وارد گاراژ شده و شروع به ضرب و شتم ما كردند. پس از كتك زدن ما و بازرسی كامل دفتر گاراژ، یك خودروی پژو پارس را از محل سرقت كرده و گریختند.

ماموران در ادامه به تحقیق درباره نحوه آشنایی آنها با رعنا پرداختند كه دو مرد جوان در این زمینه دچار تناقض گویی شدند. به همین خاطر ماموران آنها را برای تحقیقات بیشتر به كلانتری منتقل كردند.

با تشكیل پرونده مقدماتی و به دستور هاشمیان، دادیار شعبه اول دادسرای امور جنایی تهران، پرونده به همراه سعید و ابراهیم برای انجام تحقیقات تخصصی در اختیار اداره یكم مبارزه با سرقت مسلحانه پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت.

با آغاز تحقیقات، سعید در اظهارات خود به كارآگاهان اداره یكم گفت: از چندی پیش به واسطه خرید و فروش و مصرف شیشه با زن جوانی به نام رعنا27 ساله آشنا شدم. یك روز كه دو نفری در داخل گاراژ در حال مصرف شیشه بودیم، ناگهان رعنا چشمش به سه كوزه و ظرف سفالی افتاد كه در گوشه‌ای از گاراژ قرار داشت. او مدعی شد كه به احتمال بسیار زیاد این ظروف عتیقه هستند و او می‌تواند شخصی را پیدا كند كه با انجام كار كارشناسی عتیقه بودن و زمان ساخت ظروف را تائید كند. با این بهانه، هر سه ظرف سفالی را از من گرفت و پس از گذشت چند روز با مراجعه به گاراژ هر سه كوزه را به من پس داد و مدعی شد كه برای انجام كار كارشناسی بر روی كوزه‌ها مبلغ 3 میلیون تومان پرداخت كرده است.

من نیز كه از همان ابتدا به اظهارات او اطمینان نداشته و تمامی آنها را بهانه‌ای برای تامین هزینه مواد از سوی او می‌دانستم. به همین دلیل هیچ پولی به او پرداخت نكردم تا این‌كه 28 اسفند رعنا به همراه چند جوان دیگر به گاراژ آمد و اقدام به سرقت ماشین من كرد.

كارآگاهان در ادامه رسیدگی به این پرونده، همزمان مشخصات خودرو مسروقه را در اختیار مراكز انتظامی سطح شهر تهران قرار دادند. همچنین با توجه به اطلاعات بدست آمده از سعید و ابراهیم، محل‌های تردد احتمالی رعنا را در محدوده خیابان ولی عصر مورد شناسایی قرار داده و این مناطق را تحت مراقبت‌های پلیس و نامحسوس خود قرار دادند.

با صدور دستور توقیف خودرو سرقتی و اعلام مشخصات خودرو به كلیه مراكز انتظامی، واحد گشت كلانتری 115 رازی هنگام گشت زنی در محدوده پل حق شناس موفق به شناسایی خودرو با یك سرنشین شد كه بلافاصله سرنشین خودرو از سوی ماموران دستگیر و برای انجام تحقیقات در اختیار اداره یكم قرار گرفت.

فرد دستگیر شده با ارائه مدارك دستی مربوط به خرید قولنامه‌ای خودرو به كارآگاهان گفت: خودرو را به قیمت 9 میلیون تومان از زنی به نام مهسا شهسواری خریداری كرده ام.

با انجام تحقیقات و انجام چهره نگاری مشخص شد كه فروشنده خودرو همان رعنا متهم تحت تعقیب اداره یكم می‌باشد كه با جعل هویت اقدام به فروش خودرو كرده است.

كارآگاهان با شناسایی محل‌های تردد رعنا، ظهر روز 12 فروردین وی را به همراه یكی از سارقان به نام احمد 31 ساله در خیابان ولی عصر شناسایی و دستگیر كردند. با انتقال متهمان به اداره یكم، رعنا به سرقت مسلحانه خودرو و فروش مال مسروقه اعتراف و در خصوص انگیزه خود نیز گفت: زمانی كه سعید حاضر نشد تا 3 میلیون تومان پول مرا پس دهد، تصمیم گرفتم تا با همكاری احمد و دوستانش اقدام به گرفتن پول خود از سعید كنم. اما زمانی كه وارد گاراژ شده و پولی در داخل آنجا پیدا نكردیم، تصمیم به سرقت ماشین گرفته تا با فروش آن پول خود را از او پس بگیرم.

احمد نیز در اعترافات خود ضمن اعتراف صریح به نقش و حضور خود در سرقت مسلحانه، دو نفر از دوستان خود به نام‌های علی 34 ساله معروف به علی تپل و علیرضا 25 ساله معروف به علی سیاه را به عنوان همدستان خود در سرقت مسلحانه معرفی كرد كه با شناسایی مخفیگاه این متهمان در خیابان كارون و خیابان دامپزشكی، آنها نیز 14 فروردین دستگیر و به اداره یكم انتقال پیدا كردند

سرهنگ عباسعلی محمدیان ــ رییس پلیس آگاهی تهران بزرگ ــ با اعلام این خبر گفت: تمامی متهمان پرونده از مجرمان سابقه دار در زمینه موادمخدر بوده و به دستور قاضی پرونده، برای انجام تحقیقات تكمیلی در اختیار اداره یكم مبارزه با سرقت مسلحانه پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار دارند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha